עשר הדרכים לצאת ממצב רוח רע

מאת: חגית רימון

 

womanמכירות את הימים האלו, שפתאום נוחת עליכן מצב רוח רע?

פעמים רבות זה כמובן בגלל נסיבות חיצוניות – חשבון הבנק שמעיק, הבוס התעצבן עלייך בעבודה, החברה איכזבה, המחזור בדרך, הילד שיגע אותך או מליון סיבות אחרות.

ואז ליבך מתכסה בעננה אפורה, וכלום כבר לא מעניין אותך, ואת אולי נכנסת למיטה ומרחמת על עצמך ומרגישה לבד בעולם.

מהן עשר הדרכים לצאת ממצב רוח רע?

1. לישון זה פתרון מעולה. לפחות אצלי. כל מה שמטריד אותך או מעציב את ליבך מקבל פאוזה לזמן השינה שלה, ואת גם מתמלאת באנרגיות. בשביל מה להישאר ערה, עצבנית ועצובה, אם אפשר ללכת לישון?

2. הדרך השנייה, אחרי השינה, היא לצאת מהמיטה! כאשר נמצאים במצב רוח רע, יש לנו נטייה להיתקע במיטה, או בבית. ישנה תחושה של התרוקנות והיעדר אנרגיות. תאמיני לי, שאם תצאי בשלב כלשהו במיטה, כבר זוהי התחלה של שיפור במצב הרוח.

3. נסקפה, שוקולד, פרוסה – תמיד נחמד ללגום נסקפה מהביל. תכיני לך בכוס שאת אוהבת, לפני שתלגמי את המשקה תאמרי "תודה תודה תודה" כדי להיזכר שבכל זאת ועל אף הכל, את בת מזל, ותשתי בנחת. בנוסף לכך, זה עלול להיות ממכר ולא מומלץ, אבל זה משפר מצב רוח – שוקולד, ובייחוד מריר. ופרוסת לחם טעימה או מאכל אהוב עלייך, למה לא? פנקי את עצמך. אבל בריסון. כדי שאחר כך לא תהיי בבאסה שהשמנת…

4. תקשיבי למוסיקה שאת אוהבת. זה מסיט אותך מלחשוב מחשבות מיותרות ולהרגיש עצב או כעס. תזמזמי את המנגינה ותתענגי עליה.

5. תתקשרי למישהו שאת אוהבת – חברה טובה, אמא וכיוצ"ב. למרות שלעיתים ניתן לעשות את ההיפך – פשוט לשתוק לכמה שעות או לדבר כמה שפחות.

6. תקראי ספר או עיתון – זה גורם לכך שתתרכזי במשהו אחר, במקום לחשוב מחשבות מעציבות או מכעיסות.

7. הליכה בחוץ או ספורט – אני מודה שאני לא מיישמת את הסעיף הזה. אני זוכרת שלפני כמה שנים הלכתי לשיעור יוגה כשראשי היה טרוד בדבר מה. היוגה לא עזרה, ובמשך כל השיעור המשכתי 'לטחון' את מה שעיצבן אותי.

8. זכרי שמצב הרוח זמני, ויעבור בקרוב. היום או מקסימום מחר. לא צריך להתרגש מזה יתר מדי (בהנחה שלא מדובר חלילה במשהו מאוד רציני).

9. תנשמי כמה נשימות ע מ ו ק ו ת.

10. תעשי משהו שאת אוהבת – תכיני עוגה או תבשיל טעים (התעסקות עם הידיים והתרכזות במשהו נעים), תנגני, תציירי, תכתבי – כל אחד מאלה ימקד את תשומת ליבך במה שאת אוהבת, במקום בעצב או בכעס.

ודרך אחרונה חביבה – שהיא בבחינת בונוס – פרופורציות – נכון, יש לך סיבה להיות עצובה – עברת פרידה או שהילד עיצבן אותך או שאת מתמודדת עם קשיים כלכליים וכיוצא באלה. אבל לפעמים את נתקלת בפייסבוק או בעיתון במקרים כל כך עצובים ומזעזעים שקרו לאנשים, ומיד את נוחתת לקרקע המציאות ואומרת לעצמך שתודה לאל, מה שיש לך כרגע הוא לא כ"כ נורא, ובסך הכל את בת מזל.

לסיום

כולנו שוקעים לעיתים במצברוח רע, מכל מיני סיבות. החוכמה היא לא להיתקע בו יותר מידי זמן. אם את מרגישה שהעצב או רגשות לא נעימים אחרים משתלטים על התפקוד שלך ועל הווייתך, באופן שאת בקושי מרגישה שמחה – מומלץ בחום ללכת לטיפול מקצועי, כמו פסיכולוגית או מטפלת, ויש כל מיני שיטות טיפול. אם תרגישי שאינך "מתחברת" למטפלת אחת, פשוט תחליפי, עד שתרגישי שהגעת למקום הנכון. אני יכולה להמליץ לך לדוגמא על
מיכל קידר לוי, מטפלת בשיטת "אהבה רבה", שהינה בעלת תואר בפסיכולוגיה.

בכל אופן – חיים טובים הם חיים שבהם השמחה שורה עלינו כמה שיותר.

אני מאחלת לכן ולכם חיים מאושרים, עם שפע של שמחה ואהבה.

ואם יש לך טיפים נוספים לצאת ממצב רוח רע, את מוזמנת לפרט.

 

~~~

בואי לסופשבוע מופלא לנשים בפולג – סדנאות נפלאות ונשים מקסימות

 

Leave a Comment

^ TOP