אז איך נוצר היקום… אההה… הקיום?

אז איך נוצר היקום… אההה… הקיום?

עכשיו טורי/ עדית קמחי

 עדית קמחי

עדית קמחי

בדצמבר 1972 התפרסם מאמר מדעי על ידי שני ביולוגיים בריטיים, המצהיר באופן חד משמעי שלא ניתן להפריך את הטענה שהמקור של החיים נמצא מחוץ לכדור הארץ ושמקור זה שידר או העביר חומר אורגני באופן מכוון לכדור הארץ. מה שמדהים הוא שאחד הכותבים הוא פרנסיס קריק, שהוא לא אחר מזוכה פרס הנובל על גילוי ומיפוי מבנה החומר הגנטי האנושי או בקיצור ה-ד.נ.א. שם המאמר באנגלית הוא Directed Panspermiaוניתן לתרגם אותו לעברית כ"הזרעה מכוונת".

ישנן תאוריות רבות שטוענות שהחומר האורגני הגיע לכדור הארץ כתוצאה מהתנגשות עם גוף שמימי אחר, אולי שאריות כוכב שהתפוצץ או אירוע אחר של תאונה בחלל. המעניין במאמר הזה הינו התיאוריה שזה לא היה מקרי כתוצאה מתאונה, אלא מתוכנן, מכוון וישיר.

בכל המסורות מקור החיים מגיע מחוץ להם. ממשהו שהיה קיים לפני שהחיים כפי שאנחנו מכירים היו קיימים. ישנן תורות נסתר (כמו קבלה, תאוסופיה, סופיזם, דאו, ועוד), שהם גופי ידע פרי מחקרם של יחידי סגולה, בהם בערה השאלה הזו על המקור של החיים או של היקום או של הקיום. על פי תורות אלה בריאת הקיום נעשתה באמצעות…אותיות.

לאוזן שלנו זה עשוי להישמע קצת מוזר. כי אנחנו הלוא, רגילים לדבר, לקרוא, לשמוע ולהשמיע ולפענח סימנים כתובים למשמעות, וכשאנחנו אומרים משהו, זה לא בהכרח קורה. למשל, כשאנחנו אומרים שהחדר יהיה מסודר, הוא לא הופך כהרף עין ממבולגן למסודר. ואולם, במסורות רבות נאמר שמישהו או משהו אמר והעולם נברא במילה.

בספר היצירה, למשל, בפרק 2, פסוק 2 כתוב: עֶשְׂרִים וּשְׁתַּוִם (22) אוֹתִיּוֹת יְסוּד חָקְקָן חָצְבָן צָרְפָן שָׁקְלָן וְהֵמִירָן וְצָר בָּהֶם אֶת כָּל הַיְּצוּר וְאֶת כָּל הֶעָתִיד לָצוּר.

על פי הגיון זה, משהו שמצוי במצב של אי-קיום משדר מעצמו מספר מסוים של תדרים (יש גרסאות אחדות בין 7 ל-26) שכל אינטראקציה ביניהם יוצרת קיום. תחילה קיום בתור סכמה, כלומר בתור תבנית ריקה מתוכן רק מציינת ומגדירה אפשרות של פוטנציאל מסוים להתממש.

אם נסתכל על זרע של פרח או של פרי, הרי שכל החיים של הפרח או של הפרי מצויים בתוך הזרע בתור פוטנציאל. לפוטנציאל הזה אנו קוראים מידע. לעתים נקרא לו מידע גנטי או מידע בוטני או צופן גנטי, אולם במהות זוהי פשוט תכנית מסוימת, מתוכנתת בממדים של ננוטכנולוגיה, שאם תופעל היא מפתחת את הקיום של פרח או של פרי, כלומר של עץ פרי. רק כאשר הזרע מקבל אנרגיה אנו נראה מופע של קיום, מופע של חיים.

גם אמירות שלנו צריכות אנרגיה ותנאים מסוימים כדי שיקרו. אז נכון שהחדר אינו מסתדר מעצמו בעקבות אמירה שלנו אבל אם נסתכל על הדברים בקנה מידה גדול אז זה נכון, האופן שבו אדם מדבר מעיד על האופן בו הוא חושב ובמה הוא מאמין ובהכרח גם מעצב את תמונת עולמו וצובע את האופן בו הוא מפענח את המציאות ועל כן, תמונת המציאות נבראת באמצעות מילים.

כמו במקרה של הזרע יש צורך באות אנרגטי וזה עניין של עצימות. אם לא נעשה שום דבר מלבד לדבר על סידור החדר, ברגע מסוים תצטבר אנרגיה במידה מספקת ש"תתפוצץ" או שתמיר את עצמה לעולם המעשה באמצעות הגוף שלנו.

אז נכון שאני קצת מפשטת את העניין כאן באופן זמני ועושה כמה הנחות, אבל זה נועד רק כדי להבהיר את העיקרון. ברור שהעניין יותר מורכב כי לא לכל אחד יש את כל ההרשאות, בדומה להרשאות שאנו זקוקים להן כדי להיכנס למשל לחשבון הבנק שלנו באופן דיגיטלי או המפתח של הבית שלנו שאין אותו לאחרים. אבל כמו בעולם הדיגיטלי, גם כאן, יש מה שנקרא "פורצי הרשאות". לדוגמא, הטלת קללה כמו פולסא דנורא היא כזו – מנסה לפרוץ הרשאות. הפירוש המילולי של פולסא דנורא הוא מכת אש או ניצוץ אש, והכוונה לניצוץ אש שהורגת אדם ש"מגיע" לו עונש שמימי. בפרקטיקה זהו טכס של מילים שמיועד לגרום לגורם אלוהי להביא למותו של אדם. מאחר שאין לנו הרשאות על חיים של אנשים אחרים, זהו ניסיון לפרוץ את מערך ההגנות הטבעי, באמצעות…מילים או מילים וכוונות, או אותות.

כמה מוזר שבשפה הטכנולוגית אנו קוראים לשדר מתוך המשדר "אות". למשל, כאשר אנו סורקים את ערוצי הטלוויזיה או הרדיו כדי לקלוט את האות שתופיע תמונה או במקרה של אות שמע, שיופיע צליל.

יש לנו כמה וכמה דוגמאות לאותות שבסידורים משתנים מתקבלת מהם משמעות או מציאות אחרת. דוגמא אחת היא אותיות, שבשילובים שונים נוצרות מילים שונות, אבל גם מספרים הם כאלה, גם טבלת היסודות היא כזו, גם החומר הגנטי הוא כזה, גם תווים מוסיקליים הם מאותו הסוג, הצבעים וכהנה. מרגע שנברא מקלט שיקלוט את האות, הרי שההמשך הוא הקיום של מגוון או של חיים.

יצויין כי קיום של מגוון הינו קיום של המון פרטים בקומבינציות רבות, כמו הרבה סוגים של פרחים, של חיות, של תאים, של הרים, של חומרים.

הכותבת היא בעלת תואר שלישי ביזמות חינוכית ומשמשת מנהלת מחלקת חינוך והדרכה במוזאון ארצות המקרא ירושלים

Leave a Comment

^ TOP