3 צעדים חשובים בתהליך ההורדה במשקל

הורדה במשקל מבטיחה איכות חיים גבוהה יותר ומונעת מחלות ובעיות בריאותיות. הצעד הראשון הוא לקבל החלטה, הצעד השני הוא לבנות תפריט תזונתי מאוזן והצעד השלישי הוא לבצע פעילות ספורטיבית. הנה כל המידע שיכול לעזור לכם

מאת: יח"צ

חשוב לעשות פעילות גופנית

חשוב לעשות פעילות גופנית

 

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים מתעניינים בתהליך תקין ואפקטיבי של הורדה במשקל. בניגוד למה שנהוג לחשוב,  לא תמיד דיאטות קיצוניות הן הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה. לפעמים דווקא שינוי מן הסוג הזה עלול לגרום תסכול ועוגמת נפש. מעבר לכך, השאיפה היא להשתמש בהורדה במשקל כדי להבטיח איכות חיים גבוהה יותר. הורדה במשקל מונעת מחלות ובעיות בריאותיות ולכן היא צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה.

הצעד הראשון: קבלת החלטות

הצעד הראשון הוא תמיד הקשה ביותר. אחרי שמחליטים להוריד במשקל, יש להביא זאת לידי ביטוי בכל תחומי החיים. הורדה במשקל צריכה להתבטא ברשימת הקניות, במצרכים שנכנסים לבית ואפילו באופן שבו מסדרים את המקרר. אפשר לקנות בגדים במידה קטנה יותר כדי ליצור תמריץ מלאכותי ולבקש עזרה מחברים ובני משפחה. את ההחלטה כל אחד מאיתנו צריך לקבל לבד, אך היישום דורש שיתוף פעולה.

יש אנשים שמקבלים החלטה על ירידה במשקל רק לאחר אירוע בריאותי חמור. לא כדאי כמובן להגיע למצב כזה ותמיד עדיף לשמור על משקל תקין מגיל צעיר, אך גם אירועים אלו יכולים להיות הזדמנות טובה. הדבר החשוב הוא לקבל החלטה אמיתית ולהאמין ביכולות האישיות.

הצעד השני: תפריט תזונתי

ברמה המעשית, ירידה במשקל מחייבת שינוי של התפריט התזונתי. יש מגוון רחב של שיטות לירידה במשקל וכל אחת מהן מתאימה לבעלי הרגלי תזונה אחרים. תפריט תזונתי מאוזן ימנע צריכת מזונות לא בריאים ויפחית את כמויות השומן והסוכר.

את התפריט מיישמים בשלוש ארוחות ביום וארוחות ביניים בריאות. יש לאכול בכל יום את אבות המזון ולצרוך פירות וירקות ב-5 צבעים שונים. תפריט תזונתי יסייע להשגת תחושת שובע ויקל על מערכת העיכול. עם זאת, חשוב להיות עירניים לשינויים שעוברים על הגוף ובמידת הצורך לבצע התאמות נוספות.

הצעד השלישי: פעילות ספורטיבית

הירידה במשקל היא תהליך ארוך הדורש השקעה של זמן, משאבים וכמובן פעילות ספורטיבית. אפשר לקיים את הפעילות לבד, עם חברים או עם בני הזוג. כדאי לשקול העמסת פחמימות על מנת לשפר את הביצועים מבחינת סיבולת, ומדי פעם גם מותר לחטוא בהזמנת פיצה. מזון מהיר יכול להגביר את המוטיבציה לשמירה על המשקל והיום כבר מכינים אותו עם חומרי גלם איכותיים. בכל הנוגע להזמנת פיצה נתניה נמצאת על המפה לא פחות מאשר תל אביב, כי הסניפים המובילים פעילים בכל רחבי הארץ. בכל מקרה, הפעילות הספורטיבית תשרוף קלוריות מיותרות ותסייע לשמירה על משקל תקין לאורך זמן.

 

 

Leave a Comment

^ TOP