אימהות, קריירה ותזונה נבונה. הייתכן?  

מאת: שרון דוידוביץ

לכל האימהות שמגיעות הביתה מורעבות!
האם הסיטואציה הזו מוכרת לך?
השעה 16.30
את ניגשת למקרר, פותחת וסוגרת את הדלת, מחפשת בהיסטריה מה לאכול.
מרגישה שאת גוועת מרעב, לא אכלת כל היום (האמנם?).
כואב לך הראש.
יתכן ואת גם מתה מצמא. האם שתית היום כוס מים?
את פשוט לא יודעת מה לאכול עכשיו. בא לך לאכול ה-כ-ל.
את רוצה לשמור על הגזרה אבל הרעב גובר על כל ההחלטות שלך מאתמול.
אופס, אין אוכל ביתי וטרי מבושל במקרר. מה, האופר בחופשה?
אולי יש משהו מעניין בארון ? במזווה?
את פותחת חפיסת וופלים ומכינה קפה.
לבסוף את מתיישבת על הספה כשהזאטוטים סביבך, מבקשים עוד וופל (אחרון ודי….).

 

כיצד תצליחי בתור אימא לילדים קטנים וגדולים לאכול מאוזן?
כיצד ניתן לשלב אימהות וקריירה עם תזונה נבונה?
אנו, בתור אימהות, נדרשות לתפקד כקוסמות. ממש להיות סופרוומן:
1. להיראות טוב . בעצם, טוב זה לא מספיק טוב, הכוונה היא להתלבש פיקס (בלי כתמי פליטת חלב של התינוק מהדקה ה-90 כשאת כבר בדרך החוצה), לפי האופנה האחרונה ועם סגנון אישי בבקשה ( כן, סטייל).
2. להספיק להתאפר ( אפשר גם בפקק בדרך)
3. לארגן את הילדים העייפים בבוקר (עדיף תלבושת אחידה כבר מהגן)
4. לפזר אותם בזמן (מה תגיד המורה ?)
5. להגיע בזמן לעבודה. להיכנס למשרד עם חיוך רחב על הפנים ולהתחיל את היום במלוא המרץ.
ועכשיו- כוס קפה בבקשה…
ואחר הצהריים?
אימא תביאי, תסיעי, תעזרי, תשחקי איתי, תקשיבי כבר, נו אמא!
חוגים, ימי הולדת, פארק (הילדים חייבים להוציא מרץ), והשעה פתאום כבר 19:00 .
ובערב?
אמבטיות, ארוחת ערב, סיפור לפני השינה, שיעורי בית שנעלמו מהזיכרון אחה"צ …
כביסות, גיהוץ, שטיפת כלים והמטלות לא מסתיימות.
אם החלטת שנמאס לך לסחוב את הקילוגרמים העודפים ושאת רוצה להרגיש טוב ולהיראות טוב , את מוזמנת לבחור מבין 10 הטיפים הבאים במה להתחיל. כי הכול אפשרי!

1. צאי מהבית מצויידת בבקבוק מים קרים. אל תחזירי את הבקבוק מלא, הקפידי לשתות במהלך כל היום כך שהבקבוק יתרוקן עד חזרתך הביתה.
2. הכיני כריכים לילדים ולעצמך כבר בערב לפני. זה נשמר היטב במקרר. עטפי בניילון נצמד עם מדבקה ושם לכל אחד.
3. ערכי קניות חודשיות! הכיני רשימה מדוייקת (מומלץ קובץ וורד במחשב) של "מלאי מזון חיוני חודשי". אם זה לא מספיק ואת רצה להשלים במכולת השכונתית, תוסיפי את המוצר לקנייה החודשית הל מהחודש הבא, בכמות גדולה יותר . ירקות ופירות – מומלץ להכין רשימה שבועית, לפקסס הזמנה לירקן (הם עדיין קיימים…) ולהזמין משלוח שבועי הביתה.
4. קבעי שעות לארוחות. מהיום, את פשוט לא זזה מהשעות שלך, עושה מזה קודש קודשים. הלקוחות יחכו, הבוס יתעצבן, הילדים יתלוננו אבל עם הזמן הם יתרגלו. יש זמן לכל דבר. אוכל- בעדיפות ראשונה.
5. לפני שאת יוצאת הביתה מהעבודה – שבי 5 דקות, ותאכלי משהו קטן. למשל: חטיף בריאות, יוגורט , פרי. כך לא תגיעי רעבה הביתה.
6. קבעי תאריכים קבועים בהם את מבשלת בכמות גדולה ומקפיאה . למשל: בכל 2 ו-15 לחודש את מבשלת (עופות, קציצות, גולש, פשטידות, אורז…) ומקפיאה בקופסאות אחסון . כך יהיה לך מה לאכול בכל יום במהלך החודש. זכרי- השקעה של יומיים בחודש תשתלם(מספר השעות שתשקיעי תלוי במספר הנפשות בבית ובמידת היעילות שלך).
7. קבעי מראש כמה פעמים בחודש מזמינים TAKE AWAY . לא מומלץ להזמין יותר מפעמיים בחודש. קבעי תאריכים בכל חודש לפי הלו"ז.
זכרי- שליח הפיצה איננו המשיח, למרות שהוא מביא סוג של גאולה . הקפידי לאכול לאט ובהנאה. לא לבלוס, ללעוס בבקשה.

8. ארוחות משפחתיות. אמנם את אמא שלהם ואת זו שמבשלת, מגישה, חותכת ושוטפת אך מגיע לך לשבת עם הילדים ולאכול בצוותא. עם הזמן המריבות בין הילדים סביב השולחן יפסקו , הטרטורים למקרר יפחתו (שלחי אותם) וכולם יהנו.
9. התחילי בפעילות גופנית כחלק משגרת החיים שלך. אל תשמשי במעלית (את קלאוסטרופובית מהיום), וותרי על מדרגות נעות ותחני קצת רחוק יותר מהרגיל. בהמשך, חפשי פעילות ספורטיבית מהנה. מאמנת כושר אישית יכולה להועיל עד מאוד (כשהיא מצלצלת בפעמון הכניסה , נגמרו התירוצים ומתחילים להזיע).
10. שינה טובה- גופך זקוק למנוחה ולכן מומלץ לישון 8 שעות בלילה ואו לנוח בצהריים ( 30 דק'). קבעי שעת כיבוי אורות גם לעצמך. שימי לב בכמה דברים שוליים את מתעסקת בשעות הערב (תכניות טלוויזיה, פייסבוק, שיחות טלפון שנמרחות…) והתחילי לצמצם התעסקויות מיותרות. מדי פעם תפרגני לעצמך ללכת לישון כשהבית לא מסודר ונקי ( אלא אם כן אימא שלך או חמתך מגיעות למחרת).

לסיום, הבסיס להצלחה בהרגלי אכילה הינו ההתארגנות מבעוד מועד. ההתארגנות מראש מאפשרת לתפקד ולתמרן ,כפי שאנו יודעות לעשות, על מנת להבטיח לעצמינו גוף בריא ואנרגיות יוצאות מגדר הרגיל!

שרון דוידוביץ
דיאטנית קלינית
נייד 054-2121072
פגישת היכרות ראשונה ללא עלות

 

 

Leave a Comment

^ TOP