הדיאטה של אואנה – נשנושים דיאטטיים טעימים

מאת: הדיאטה של אואנה

כמה מילות הקדמה לפני שנעבור למתכונים עצמם:
עקב אכילס (נקודת השבירה) של כל מי שמנסה לרדת במשקל הוא לא הארוחות הקבועות שאנחנו אמורים לאכול במשך היום וכל שלוש שעות.
נקודות השבירה הם הנשנושים בערב או בלילה מול הטלוויזיה.
במשך היום אנחנו בדרך כלל עסוקים בעבודה, עם הילדים או בסידור הבית.
בערב או בלילה מול הטלוויזיה פתאום "תוקף" אותנו צורך בלתי נשלט להכניס משהו לפה.
זה לא באמת רעב אמיתי אלא יותר "צורך עז לנשנש".
מי שלא אכל בצורה מסודרת במשך היום ירגיש את זה בצורה קיצונית יותר מאשר אלו שאכלו כל שלוש שעות ארוחות שכללו חלבון. הדבר מלווה גם בצורך עז לאכול סוכרים ופחמימות.

 האם עלינו להתעלם מהחשקים הללו?
 האם זה אומר שחסר לנו משהו בגוף?
 האם הגוף מנסה לשדר לנו משהו? מאוד יכול להיות שזה באמת המצב!!! הגוף מנסה לשדר לנו שהוא צריך משהו (איזשהו מרכיב תזונתי שחסר לו) וכדאי מאוד שניתן לו את  מה שחסר לו.הבעיה היא שאנחנו כל כך רגילים לתרגם בצורה לא נכונה את התשדורות של הגוף וכשהוא מבקש "סוכרים או פחמימות" ואנחנו רצים לאכול משהו שמכיל סוכר מזוקק או קמח לבן. האם ידעתן שהמילים "סוכר", "פחמימה" ו-"עמילן" הם בעצם אותה מילה?
הם מתנהגים בצורה דומה ומשפיעים על הגוף באותו אופן.
מייד לאחר אכילה של סוכר, פחמימות פשוטות או עמילן אנחנו מרגישים תחושה של "התעלות" לזמן קצר. הם פועלים על הגוף באותה הצורה שבה סמים פועלים על הגוף.
ירקות הם פחמימותירקות מכילים כמות קטנטנה של סוכר ומאוד יכול להיות שזה בדיוק מה שהגוף שלנו צריך באותו רגע. אכילת ירקות תתן לגוף את מה שחסר לו מבלי לגרום לתופעה של עליה וצניחה ברמת הסוכר בדם.הבעיה עם אכילת ירקות היא שהרבה אנשים לא מתייחסים אליהם כמזון עיקרי אלא כ"תוספת" ובמקרים מסויימים כ"עונש" שחייבים לאכול כדי לרדת במשקל.
כשאנחנו שומעים את המילה "ירקות" אנחנו ישר חושבים על סלט או ירקות מבושלים או מרק. מה אם היינו יכולים להפוך את הירקות לנשנושים טעימים ובמקום לרוץ לאכול תפוצ'יפס או ביסלי או שוקולד, היינו רצים לאכול נשנושים טעימים שעשויים מירקות שלא מכילים כמעט קלוריות?

יש פטנט אחד שיכול להפוך כל ירק למעדן, ועד שלא ניסיתי את זה בעצמי לא האמנתי שהשינוי בטעם של הירק יכול להיות כל כך קיצוני לטובה:

צליה על גריל או טיגון עם שמן (וגם בלי שמן)

את הפטנט הזה קראתי בספר שמדבר על רפואה סינית כשההמלצה הייתה לקחת את הירקות ולשנות את טעמם בצורה של צליה או טיגון כדי להוסיף לירק גם את הגוון המר (דבר שעוזר לעצור תשוקה למתוק) כשמצד שני, הצליה או הטיגון יבליטו את הטעם המתוק הטבעי שיש כמעט בכל הירקות.
בהתחלה לא האמנתי שהשינוי יכול להיות כל כך קיצוני אבל כשמצאתי את עצמי באחד הערבים עם תשוקה למתוק, נזכרתי בספר הזה ורצתי למטבח, שמתי מחבת גריל על האש וזרקתי עליו את כל הירקות שיכולתי למצוא במקרר כדי לראות מה יוצא מזה.

אני חייבת להגיד לכם שהייתי בהלם מהתוצאה!!

ניסיתי את זה כמעט עם כל הירקות שקיימים בשוק ובכולם בלי יוצא מהכלל, הטעם היה שונה לחלוטין מהטעם שיש לירק כשהוא בסלט, בתבשיל או במרק. זה פשוט הופך להיות משהו אחר לגמרי… זה יוצא קריספי וטעים בצורה בלתי רגילה. ברגע שגם הוספתי תבלינים או כמה טיפות של סויה ללא סוכר, הם יצאו ממש מטעמים. אבקת שום לדוגמא נותנת גוון מעלף (לפי טעמי האישי) לכל ירק שמוסיפים לו את זה.

ההלם האמיתי הגיע כשבן זוגי עדי חיסל לי כמעט את כל צלחת הנשנושים שהכנתי כדי לצלם לכם כמה תמונות להמחשה. עדי הוא לא רק שונא ירקות מושבע, אלא הגישה שלו לגבי ירקות היא משהו בסגנון: "איכסה ירקות…ירקות זה לא אוכל…מה נראה לך שאני ארנב…?" 

הכנתי לו בצהריים מנה אחת בשרית ושמתי את צלחת נשנושי הירקות שלי על השולחן ליד.
בזמן שדיברתי בטלפון ולא שמתי לב, שמעתי מהמטבח את המשפטים הבאים:
"מממממ…..מעניין…."
"מה זה הדבר הירוק הזה? ברוקולי? בחיים לא אכלתי ברוקולי…"
"מאמי, זה ממש טעים…חבל על הזמן…."
"לא צריך בכלל פחמימות עם זה…"

אם עדי ביוזמתו האישית (בתור שונא ירקות מושבע) אכל את נשנושי הירקות שלי וגם אמר שזה היה לו טעים  – יש תקווה לעולם הזה!!! מה שמדהים בזה היה שהוא לא שאל לשם שינוי: איפה הפחמימות פה??

אני אתאר לכן בעזרת כמה תמונות מה אני עושה כדי להכין אותם – אבל אם יש לכם רעיון דומה, לכו על זה:

צעד ראשון
מחממת מחבת גריל ממש, ממש טוב.
מפזרת על זה מלח, אבקת שום ופפריקה אדומה:

 

 

 

צעד שני
מניחה על הגריל את הירקות שבא לי לאכול (בתמונה בחרתי פטריות טריות, בצל טרי, שום עם הקליפה וכמה חתיכות של ברוקולי מוקפא). כדי שהם יהיו קצת רכים אני מכסה את הירקות עם מכסה. נותנת להם להיצלות כמה דקות והופכת:

  

 

צעד שלישי
כדי לקבל את המירקם הקריספי, אני לא מכסה אותם לאחר שהפכתי. אפשר לטפטף גם כמה טיפות של סויה ללא סוכר מעל הכל:

   

 

אפשר לשחק עם כל הירקות ועם כל התבלינים שעולים בדעתכם.
אני אוהבת מאוד ברוקולי, כרובית, בצל, שום, קישואים, גזר, פטריות, פלפלים, קולורבי, עגבניות וחצילים.

אפשר לחתוך את הירקות לחתיכות גדולות או חתיכות קטנות כמו צ'יפס. אפשר לצלות אותם ואפילו להקפיץ אותם עם נבטים וכרוב ואז יהיה לכם תבשיל מוקפץ בטעם סיני.

ב-80% מהמקרים זה חיסל את התשוקה הנוראית למתוק שהייתה לי באותו רגע.
במקרים הנדירים יותר הוספתי כמה חתיכות של גבינה ליד, וזה טיפל  ב-98% מהרצון לאכול מתוק. אחרי צלחת נשנושי ירקות כזאת הרגשתי שבעה לגמרי ולא רציתי לאכול שום דבר אחר.

כל המחשבות שהתרוצצו לי בראש לפני זה – שכולם סבבו סביב "משהו מתוק או קמחי שאני חייבת להכניס לפה"… ולא נתנו לי מנוחה – נעלמו לאחר שאכלתי כמה נשנושי ירקות צלויים.
אם אתם רעבים, פשוט הוסיפו מנת חלבון קטנה.

אני ממליצה לכם בחום לנסות את הפטנט הזה 

בהצלחה, אואנה

 

 

1 Comment

  1. אתר אישה הגיב:

    מעולה. יישמתי ויצא טעים

Leave a Comment

^ TOP