מה עושים כשאין מצב רוח טוב? איך משפרים אותו? ומה כדאי לעשות אחרי פרידה?

מאת: חגית רימון

חגית רימון

חגית רימון

 

זה קורה לכולם, ולא ניתן להתחמק מזה.

מצב רוח רע. עצב. דכאון קל. תחושה של פסימיות.

אז מה עושים? ואיך יוצאים מזה?

הנה מגוון אפשרויות ליציאה ממצב רוח רע, וזירוז בואה של השמחה.

בטוח שאחת הדרכים תעזור גם לכן. ואם יש לכן אפשרויות נוספות – אתן מוזמנות להוסיף.

אז מה עושים?

1. מוסיקה – מקשיבים למוסיקה שאוהבים. אבל רצוי – לא למוסיקה עצובה ודכאונית. אוקיי… מקסימום לשיר עצוב אחד או שניים, לבכות זה משחרר.

מומלץ להקשיב למוסיקה עם מילים אופטימיות – לשירי אהבה יפים, למוסיקה מרגיעה ועוד.

אני לדוגמא, פעמים רבות כשאני רוצה להעלות את האנרגיה שלי לאנרגיה של יותר אהבה ושמחה, במקום עצב, מקשיבה לשיר המקסים של ברברה סטרייסנד – "Woman in love", ומיד מרגישה טוב יותר.

2. מקשיבים למדיטציות על משיכת שפע, משיכת אהבה יש המון כאלה ביוטיוב. פשוט תעשו חיפוש.

3. לוקחים את הדברים בפרופורציה – נכון, זה לא פשוט, וכאשר כואב לנו הלב, או עצוב לנו, לא ישפר לנו את מצב הרוח לדעת שלאחרים קשה ועצוב יותר. ועדיין – רצוי לקחת את הדברים בפרופורציה.

נכון שעצוב להיפרד, ועצוב שיש אהבה נכזבת, וקשה להפסיד כסף ועוד ועוד, אבל אלו הם דברים שניתן לצאת מהם, גם אם זה לוקח זמן. תהיי אופטימית ותאמיני בעצמך.

אם עברת פרידה קשה, תזכרי שמעבר לפינה מחכה לך אהבה נפלאה אחרת, אפילו יותר טובה. ואם פוטרת מהעבודה, שזה דבר לא נעים ומעורר פחדים – תאמרי לעצמך שתמצאי מקום טוב יותר עבורך.

4. תודה תודה תודה – לפי שיטת ההופונופונו (עברתי סדנאות עם המנחה הנפלאה מאבל כץ) – אומרים בלב פעמים רבות ביום: "תודה תודה תודה." ניתן לומר גם – "אני אוהבת אותך", וגם: סליחה.

זוהי שיטה פשוטה שמושכת טוב לחיים ומביאה יותר רוגע.
כאשר את אומרת פעמים רבות תודה, בכל יום, זה מביא ל-"ניקוי" – ניקוי דפוסים ישנים, ניקוי אמונות מגבילות, וכאשר את משחררת את הנושא שמטריד אותך ממחשבתך ואומרת תודה פעמים רבות- בהחלט ייתכן שהנושא ייפתר בדרך טובה, ואפילו דרך שלא ציפית לה.

יצויין שגם ביהדות מברכים ומודים רבות – על מיני מזונות, על הקימה בבוקר ועוד.

5. מחברת תודה – תקני לך "מחברת תודה", ובה תכתבי כל יום – "תודה תודה תודה" בתוספת התאריך, ומתחת רשימה של כל הדברים עליהם את מודה. תכתבי גם את הדברים הקטנים שאת מודה עליהם – כמו תודה על הנסקפה הטעים, תודה על המקלחת הכייפית, תודה על השיחה עם חברה ועוד. הכרת התודה ממקדת אותנו בטוב ונותנת לנו יותר ממנו. כמו כן, זה מעלה מיידית את התדר שלנו לתדר של יותר שמחה.

6. רשימה של מה אני רוצה ולדמיין את זה – ברגעים בהם קורים דברים בניגוד למה שציפינו ורצינו, והם גורמים לנו לעצב – תעשי לך רשימה של מה שאת רוצה. לדוגמא – אם עברת פרידה, תכתבי לדוגמא ברשימה שלך: "אני רוצה אהבה נפלאה וטובה, זוגיות מפרגנת ותומכת, שארגיש בה אהובה ואוהבת."

לאחר מכן תעצמי עיניים ותרגישי שיש לך את מה שאת רוצה. עשי זאת כמה שיותר. הדמיון וההרגשה גורמים לדברים שאת רוצה להתרחש.

7. חברה טובה – שיתוף של חברה טובה או אשת מקצוע – פסיכולוגית או מטפלת טובה – מסייעים. יש תקופות בהן באופן אישי אני נוטה לשתף הרבה, ויש תקופות בהן קורה לי דווקא ההיפך – אני מתכנסת בתוך עצמי ויותר שותקת. הכל טוב, וניתן לשלב. אני ממליצה על המטפלת מיכל קידר לוי – מטפלת בשיטת "אהבה רבה", שמייעצת, תומכת, מעודדת, מחזקת, ומציעה פתרונות מצויינים לשינוי לטובה.

8. לצאת להליכות, לעשות ספורט – אומרים שספורט גורם לשמחה. איני יודעת עד כמה הדבר נכון אצל עצלנים כמוני, שאין להם סבלנות וחשק להתעמל, אבל זה נכון שהליכות עוזרות להתגבר על מצב רוח לא טוב. במהלך הליכה, כשאני רוצה פתרון או תשובה למשהו שמטריד או מעציב אותי, אני מדברת לעצמי, וגם שואלת שאלות את היקום/מלאכים/אלוהים ומקבלת תשובות.

9. תשקיעי בתחביב – תציירי, תכתבי, תצפי בהצגות, סרטים, תעשי מה שאת אוהבת. ככה מחשבותייך יתמקדו בדברים אחרים.

10. תמצאי את היתרונות במה שקרה, ותמנפי זאת – תשאלי את עצמך מהם היתרונות הנוצרים כתוצאה ממה שעברת? כמובן שאני מדברת על אירועים לא יותר מידי קשים בחייך. לדוגמא, אם הסתיימה הזוגיות שלך בניגוד לרצונך, או שפוטרת מהעבודה – כמובן שהמדובר באירועים שיכולים לגרום לעצב ולקושי. אבל בכל זאת – תשאלי את עצמך מהם היתרונות בכך שעברת פרידה? התשובות יכולות להיות: במילא בן או בת הזוג לא התאימו לי, עדיף שנפרדנו כעת ולא עוד כמה שנים. או למשל: למרות שאני עצובה בגלל הפרידה, הרי שכעת יש לי יותר זמן פנוי, ואוכל לעשות יותר דברים שאני אוהבת.

11. תאמיני שמגיע לך משהו טוב – תאמיני בכך שמגיעים לך דברים טובים. את ראוייה לכך!

12. תחשבי על מה שהיה ותקבלי תובנות – רצוי ומומלץ לחשוב על מה שהיה, לנתח ולהסיק מסקנות, כדי שבעתיד תוכלי לשפר את עצמך ולמשוך לחייך דברים טובים יותר. למשל – אם בן או בת זוגך נפרדו ממך ולא רצית בכך – תחשבי מה הוביל לפרידה? האם יש משהו בהתנהגותך שכדאי לשנות? האם כדאי שלהבא תמצאי בן או בת זוג שיותר יתאימו לך? מה ניתן ללמוד מהפרידה?
עברתי כמה פרידות, וחלקן העציבו אותי, אבל מכל אחת מהן קיבלתי תובנות להמשך. בפעם הבאה בחרתי טוב יותר ושיפרתי את מה שטעון שיפור

לסיכום

להיות עצובה לפעמים זה בסדר, זה אנושי וקורה לכולם.
החוכמה היא לא להתבוסס בעצב, אלא לצאת ממנו במהירה, כשאנחנו חכמות ונבונות יותר, ולצאת לדרך חדשה וטובה יותר.

בהצלחה!!

חגית רימון hrimon@gmail.com

 

 

 

Leave a Comment

^ TOP