תראו מה ששינוי תזונה יכול לעשות 

מאת: מינה בן חיים

שאלתם את עצמכם פעם, למה אתם בוחרים לאכול את מה שאתם אוכלים?
רובנו מתייחסים לאוכל קודם כל בהיבט הקלורי – הרבה קלוריות = משמין, מעט קלוריות = לא משמין. האוכל המכיל יותר מדי פחמימות = משמין או יותר מדי שומנים = לא בריא
לפעמים ההתייחסות היא לשאלה האם האוכל בריא או לא.
בגדול יודעים שפירות וירקות הם אוכל בריא וחושבים שמה שבריא הוא לא טעים ועוד.

אבל עד כמה אנחנו מודעים לעובדה שהאוכל יכול להשפיע בצורה דרמטית על הבריאות ואיכות החיים שלנו?
אני נמצאת עכשיו בתחילת דרכי כמטפלת באמצעות תזונה טבעית, ואני רוצה לספר לכם על מטופלת שלי, בת כ-60 שהגיעה אלי לטיפול עם הרבה מאד תופעות שהפריעו לאיכות החיים שלה: תחושות לא נוחות בבטן, כאבים, צרבות, גלי חום, כולסטרול גבוה, כאבי ראש כמעט כל יום – שבגינם היא לקחה כמעט כל יום כדור נגד כאבים, חולשה וחוסר אנרגיה שהשביתו אותה, כיון שכל פעילות הכי טריוויאלית הייתה עבורה מאמץ עילאי .

תחקור הרגלי האכילה שלה הראה שהיא אכלה בשעות קבועות, אוכל ביתי, שהיא בישלה, ולכאורה היא חשבה שמה שהיא אוכלת בריא ונכון לה.

ליוויתי אותה דרך ארוכה לאורך כמעט חצי שנה, בה היא שינתה את התזונה, לכזאת שמתאימה יותר לה ולבעיותיה, כלומר תזונה המכילה הפחתה בכמות הגבינות, הבשר, הקפה, הרבה פחות מתוקים והרבה יותר ירקות ופירות. הפרדה בין פחמימות כבדות כמו תפוח אדמה לחלבונים – כמו בשר, וזאת ביחד עם תוספי תזונה וצמחי מרפא, שמטרתם הייתה לאזן אותה. וראה זה פלא, תוך חודש, אחרי קשיי הסתגלות קלים היא התחילה להרגיש הרבה יותר טוב, רמות האנרגיה שלה עלו, כאבי הראש פחתו בהרבה, והיום יש ירידה משמעותית בכל אחת ואחת מהתופעות שהיא סבלה מהן, לעתים עד כדי היעלמותן לגמרי. היא נראית הרבה יותר טוב, קורנת, מלאת אנרגיה, ואפילו ירדה קמעה במשקל, למרות שזו לא הייתה מטרת הטיפול.

היא הגיעה אלי כדי להרגיש יותר טוב, ואחרי שבשיתוף הרופא הורידה את הסטטינים (תרופות להורדת כולסטרול) כי הרגישה שהם מזיקים לה, ולכן באה עם מחויבות לתהליך, מחויבות שאפשרה לה לעשות שינוי שהוא שינוי אורח חיים בעצם, וכן מוכנות ללכת לתהליך קצר של חודש לניקוי הכבד מרעלים שהוא תהליך יותר קיצוני, מתוך הבנה לתועלת שהניקוי יביא לה.

היום היא אדם חדש לגמרי, אפילו בדיקות הדם השתפרו בצורה משמעותית, ורמות הכולסטרול ירדו אף הן, אנחנו ממשיכות בתהליך ובהמשך לשמירה על תזונה נכונה, התחלתי לטפל בה באומגה 3 משמן המרווה, כדי לראות תוצאות טובות אף יותר בהורדת הכולסטרול.

רוצות להרגיש קלילות יותר, לחדש את מאגר האנרגיה, להרגיש מלאות מרץ ורעננות? תתחילו בשינוי תזונה.

תתחילו בקטן – תחליפו את הלחם הלבן, בלחם מחיטה מלאה או יותר טוב – שיפון.
תאכלו הרבה יותר ירקות.
תאכלו פחות בשר, עוף, וגבינות ויותר קטניות ודגים.
תראו שאפילו שינוי קטן עושה את ההבדל.

מינה בן חיים – מסיימת את הסטאז' בטיפול בתזונה טבעית ברידמן.
בנוסף מטפלת באמצעות פרחי באך, דמיון מודרך, NLP, אבחון באמצעות הריח לפי השיטה של שוש מניקס. ומפיצה גלובלית של אומגה 3 המיוצר מזרעי שמן המרווה מחברת מרוולס –שזהו אחד התוספים הכי אפקטיביים שיש.
נייד – 054-4944578

 

Leave a Comment

^ TOP