כמה סיבות מרכזיות למה כדאי להמנע מאכילת בעלי חיים / אתר אישה – אתר נשים

מאת: בטי חנוכי זמיר

1097383_fruit_salad

1. בשר בקר, עוף ודגים – מעלים את החומציות בדם

  • חומציות בדם היא סביבה אופטימלית לסרטן וגם גורמת לבריחת סידן ושברים בעצמות
  • שיעור חולי הסרטן בחב' המערבית הוא 40-60% במגמת עלייה ככל שאוכלים יותר, ואצל טבעונים רק 5% .

2. בשר (גם פרוסות ללא שומן) הוא עתיר בשומן רווי וכוסלסטרול שגורמים למחלות קשות 

  • 95% מהאוכלוסייה יחלו בטרשת עורקים, שהיא גורם מס' 1 למחלות לב.
  • %40 מכלל מקרי המוות הם מהתקף לב (מגיל 40+) .אצל טבעונים 3-5% בלבד.
  • בנוסף כולסטרול ושומן רווי גורמים למחלות כלי דם, השמנת יתר, והתפתחות סכרת

3. בשר, עוף ודגים מלאים בהורמונים, תרופות, אנטיביוטיקה, כימיקלים, ומלח בכמות גדולה

  • המזון של הפרות כולל בנוסף גם צואת בעלי חיים וחידקים שונים
  • דגים מכילים כספית ומימן חנקני שגורמים שבץ, פירכוסים ודלקות
  • חומרים אלו גורמים לבני אדם למחלות קשות כמו סרטן, בעיות בכליות, בכבד, כאבי פרקים ועוד

4. תעשייה מאד לא מוסרית – אין דבר כזה שחיטה הומאנית

  • הפרות גדלות במכלאות מלוכלות וצפופות, כורתים להן את הקרנים ללא הרדמה,
  • מפרידים מהם את העגלים התינוקות, בזמן השחיטה (הכשרה) הם מדממים למות דקות ארוכות,
  • בזמן המוות יש "התפוצצות" של הורומני מוות רעילים לתוך הגוף והבשר, שאתם מכניסים לגוף ולתודעה שלכם.

5.משק החי מזהם את האויר יותר מכל המכוניות בעולם! וזה בנוסף לזיהום מי תהום ופגעים נוספים.

מחקרים בנושא הקשר בין תזונה מן החי למחלות

 

תחליפים צמחוניים בריאים, מזינים, וטעימים 

1. קטניות – בעלות ערך תזונתי גבוה כולל חלבון, ברזל, סידן, סיבים, תורם לתחושת שובע לאורך זמן, מוריד כולסטרול וסוכר.

  • חומוס, פול, שעועית מכל הסוגים – שחורה, אדומה, לבנה, אזוקי ועוד, עדשים- כתומות, שחורות, ירוקות, מאש, פולי סויה (אדממה)
  • איך להגיש? מבושלות עם רוטב, נזיד, מרק, בסלט, מחית – כמו חומוס או ממרח שעועית.
  • אפשר לבשל/לטחון ולהכין קציצות המבורגר טבעוני מעדשים

קציצות מעדשים כתומות או מלוביה וכן כמילוי לכיסוני בצק בורקס וכד'.

2. טופו (עשוי מסויה) – עשיר בברזל, חלבון, סידן, ואומגה 3 

  • קונים כגוש, חותכים לקוביות או פרוסות דקות או עבות
  • מקפיצים עם ירקות ו/או נודלס, סויה וסילאן, כתחליף לרצועות עוף או בשר, תבשילים סיניים ועוד.
  • אפשר להשרות קודם במרינדה, כי לחומר הגלם אין הרבה טעם שזה גם יתרון.
  • טוחנים מוסיפים פירורי לחם, עשבי תיבול ותבלינים ומכינים קציצות כתחליף לקציצות דגים או עוף עם רוטב

3. סייטן (עשוי מחלבון חיטה) 

  • אפשר להכין בדומה לטופו מוקפץ עם ירקות וכד'
  • מתאים מאד לשווארמה , פורסים דק ומקפיצים עם בצל שום ותבלין שוורמה.
  • מחליף דגים בתבשילי חריימה או צרוב על מחבת במקום טונה.
  •  מתכונים בשפע באינטרנט

 4. שבבי סויה (או פתיתי שפע) מחליפים בשר טחון מתאימים לקציצות וממולאים 

  • קונים יבש בחנות טבע, משרים במים לפי ההוראות, סוחטים ועושים קציצות

(כדאי לערבב את התערובת עם בצל קצוץ, גזר/קישוא מגורדים לפי הטעם ותבלינים טובים).

  • מתאים מאד גם לרוטב בולנז לפסטה, כתוספת לתבשיל ירקות, מילוי לכיסוני בצק ועוד.
  • שימו לב שיש  2 גדלים: הקטן שבבים- תחליף לבשר טחון,
  • השני בגודל של 1.5 ס"מ ומתאים יותר להקפצה במקום רצועות עוף/בשר.לינקים מעניינים   

 מתכון לחרימה טבעוני של אורי שביט –  http://vegansontop.co.il/adora-goes-vegan-recipes/

למחקרים על הנזקים הבריאותיים – https://www.facebook.com/howToBeVegan/app_282244798548605

ספרו לי מהם האתגרים אצלכם בבית?

תחליפים נוספים מעניינים, הצעות ורעיונות ?

לשאלות אני כאן!

לבריאות ובתאבון!

מעוניין/ת בפרטים לגבי סדנאות/הרצאות/ליווי אישי על טבעונות בריאותית?

> לכל שאלה ועניין, תמיד הנך מוזמן/ת לשלוח לנו מייל ונשמח להשיב לך בהקדם!

 

>>>לקבוצת התמיכה שלנו בפייסבוק העומדת לרשותכם בכל שאלה וכוללת תזונאיות כנסו ללינק<<<

בברכה שמחה ובריאות,
בטי חנוכי זמיר

betty.hanochi@gmail.com

054-4815725

לכניסה לדף שלנו והמלצה לחברים להרשם לניוזלטר

>>>איך לעבור לטבעונות – הדרכה, ליווי והסברה <<<  

הבהרה חשובה – אין לי הכשרה פורמאלית בתזונה, הידע שלי מבוסס על מחקר מעמיק שביצעתי ,ספרים ומחקרים, וניסיון רב בשטח מעצמי ולקוחות. כל האמור באתר ובקישורים המופנים ממנו הינו בגדר מידע כללי והמלצה בלבד. אין ליישם מידע זה ללא הדרכה ותמיכה מקצועית.

 

Leave a Comment

^ TOP