השיר של חייך

החורף חלף, הסתיו תם והקיץ הגיע. והשיר שרציתי לשיר עדיין לא הושר. אכן מרבית האנשים הולכים לעולמם עוד לפני שהספיקו לשיר את השיר הגדול של חייהם.

את יעל (שם בדוי, כל הפרטים של יעל שונו על מנת למנוע את זהותה, הסיפור הוא סיפור אמיתי שאפשר ללמוד ממנו הרבה על החיים) האחות גרושה +2 הכרתי לפני 18 שנה.
יעל בדיוק הייתה בשנותיה האחרונות לפני היציאה שלה לפנסיה ואני הייתי בשנותיי הראשונות לעבודה שלי כאחות. יעל ואני התחברנו מיד והיה לנו קשר מיוחד מההתבוננות שלי על יעל כל הזמן ראיתי אותה ברדיפה אחרי תארים ותפקידים, ברדיפה אחרי משמרות וכסף. האמונה שהייתה ליעל היא כמה שיותר כסף לצבור לפנסיה ולצבור כמה שיותר נכסים שיהיו בבעלותה כדי לדאוג לעתיד של ילדיה. יעל עבדה בטירוף במשמרות מסביב לשעון, היא לא נחה לרגע, היא לא שמרה על עצמה מבחינה בריאותית.

כל הזמן ניסיתי לדבר אל ליבה אמרתי לה עוד שהייתי בת 22 יעל יקירתי החיים קצרים את צריכה ליהנות מהחיים ולמצות אותם עד תום את פשוט הורגת את עצמך ותראי איזה מחירים כבדים את משלמת על המטרות שלך ועל האמונות שלך זה שווה את זה. אומנם אני רק בת עשרים ושתיים אבל, את החיים אני יודעת. עד היום לא ראיתי משאית הובלה אחת אשר נסעה בעקבות האלונקה אשר הובילה את האדם לדרכו האחרונה הדברים היחידים שאת יכולה לקחת בסוף דרכך אילו הזיכרונות שנותרו מכל חוויות החיים הנפלאות שעברת אשר נתנו לך משמעות גדולה לחייך ובנוסף, את גם לוקחת את המצפון שלך אז עדיף מאוד שהוא יהיה נקי ושכל החלטה שתעשי עד ליום האחרון של חייך תהיי שלמה בה עם עצמך.

שנה לפני היציאה שלה לפנסיה יעל קיבלה התקף לב בביקור החולים הראשון שביקרתי אותה אמרתי לה הנה הגוף של מאותת לך יעל עצרי!!! משהו בהתנהלות של חייך הוא לא נכון אנא עשי התבוננות על חייך וחשבי מסלול מחדש, יש לך הזדמנות פז לשנות את האמונות שלך ובכך את יכולה לשנות את חייך מקצה לקצה.
לאחר השיקום הלבבי וההתאוששות מהמחלה יעל חזרה לעבודה ועבדה בדיוק באותה מתכונת שעבדה לפני שקיבלה את התקף הלב ועדיין האמונה שלה המשיכה להיות לצבור כמה שיותר לפנסיה כדי לצאת בכבוד לפנסיה, לדאוג לעתיד של ילדיה ולחיות ברמת חיים טובה בפנסיה.

בסופו של דבר יעל יצאה לפנסיה שהיא כבר בשארית כוחותיה כי את כל כוחותיה נתנה למערכת הבריאות ולעבודה כאחות. יעל יצאה לפנסיה עם המון כסף שחסכה וצברה בעת 40 שנותיה כאחות. 3 חודשים לאחר יציאתה לפנסיה חלתה יעל בסרטן הלבלב ושלושה חודשים אחר כך היא הייתה כבר בסוף ימיה שהיא מאושפזת במחלקה שלי,היא הייתה במצב קשה מאוד.

כשבאתי למשמרת לילה הזדעזעתי לראות אותה היא הייתה כולה עור ועצמות היא שקלה 40 קילו ואני עצרתי את עצמי לא לבכות לידה. יעל עצרה אותי ואמרה לי נויה אני רוצה לדבר איתך תבואי אחרי קבלת מחלקה אליי בסדר זה חשוב.

באתי אליה אחרי קבלת מחלקה והיא אמרה לי נויה את צדקת בכל מה שאמרת לי ואם הייתי שומעת בקולך הייתי במקום אחר עכשיו תקשיבי אני כבר כמה ימים חולמת שהמלאכים באים ורוצים לקחת אותי אבל נויה אני פוחדת ללכת איתם, אני יודעת שאני הולכת למות, את יודעת נויה שבין אדם מרגיש ויודע 40 יום לפני מותו שהוא הולך למות ואז הוא מתחיל את טקס הפרידה מהאנשים בחייו ואז הוא משחזר את כל החיים שלו ואז נויה מגיעים החרטות ושיברון הלב על דברים שהוא לא עשה וזה מחיר ההחמצה והתסכול וזה מחיר כבד מאוד. ואז נויה ביום האחרון של חייו החיים שלו נעים כמו בסרט על כל האירועים בחייו הוא מסתכל ועושה התבוננות אבל זה כבר מאוחר לשנות את המצב. ואז הוא אומר לאלוהים בבקשה אלוהים תן לי עוד זמן לתקן את מה שביכולתי לתקן כדי לשפר את ההרגשה שלו ואז אלוהים אומר לו נגמר הזמן שלך על פני כדור הארץ נגמר!!! ואז האדם מת עם שיברון לב וחרטות איזה נורא זה למות ככה.

יעל השביעה אותי ואמרה לי נויה אני רוצה שרק את תעטפי אותי לאחר מותי לא מישהי אחרת הבנת ? אמרתי לה יעל בפעם הבאה שהמלאכים ירצו לקחת אותך אל תפחדי לכי איתם בשקט ובשלווה למקום שכולו טוב. בבוקר אחרי משמרת לילה בשעה 7:45 לאחר מסירת המחלקה יעל נפטרה בת 60 הייתה במותה ואני קיימתי את הבטחתי לה ובסופו של דבר הילדים שלה קיבלו את כל הכסף והכנסים שהיא צברה.

מוסר השכל מהסיפור הנ"ל תעריכו כול שנייה שאתם חיים בעולם הזה, כי כול שנייה שעוברת, לעולם אינה חוזרת. תעריכו את אור השמש, את האדמה אשר אתם דורכים עליה, את הטבע המופלא שיש לנו ,תנו לאחר לחיות באותה מידה שאתם רוצים לחיות. אל תשוו את עצמכם לאנשים אחרים, כל אחד מכם מיוחד בדרך שלו. תזכרו שלא לכול דבר יש תחליף והכי חשוב, אל תצטערו על דברים שעשיתם ותעשו את הדברים שעוד לא הספקתם וחלמתם לעשות עכשיו!!!

הכוח העצום שיש לנו הם לא התארים והתפקידים שרכשנו אלא הוא היותנו בני אדם, האישיות שבנינו, האדם שנהפכנו להיות במרוצת השנים זה הכוח האמיתי והוא זמין לכל אדם אשר רוצה לחפש אותו ולהפעיל אותו והכי חשוב את הכוח הזה אי אפשר לקחת מאיתנו לעולם. זהו כוח אדיר ואמיתי והכי טוב מכולם והוא כלל לא מושפע מנסיבות חיצוניות.

חברים ועוקבים יקרים ואהובים שבת מבורכת וקסומה אוהבת אתכם כל יום מחדש.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

בגיל ארבעים אנחנו כבר מבינות

בגיל ארבעים אנחנו כבר מבינות שהבטנונית שצמחה לנו היא כאן כדי להישאר והג'ינסים ששמרנו לפחות חמש שנים כבר לא יעלו עלינו… בגיל ארבעים אנחנו כבר