חשיבות אור הנרות

אור הנר הוא בעל משמעות גדולה ביהדות. הוא מסמל משהו חיובי כגון הבדלה בין חושך לאור, בין הקודש לחול ובין שוני בין ההווה לעבר. השפעתו מתקיימת בשני רבדים:

רובד פנימי – שלמה המלך אמר "'נר ה' – נשמת אדם'" (משלי ה) מכאן שהאור מאיר את הנשמה.

רובד חיצוני – הדלקת נרות השבת היא פעולה שמביאה את הארת השבת אל הבית. אור הנר מגיע למקומות נחבאים ונסתרים מן העין בתוך הבית. אור השמש מגיע למקומות רבים אך לא אל תוך הבית משום שרק האדם עצמו אחראי על הארת ביתו. מה שקורה בתוך ביתו זו הבחירה שלו.

את מצוות הדלקת הנרות מקיימת האישה, כי יש לה כוח להאיר את נשמתו של בעלה.
ישנם מנהגים מסוימים אשר קוראים לנשים לא נשואות להדליק נרות על מנת להאיר את נשמות בעליהן לעתיד. רק לאחר חופה וקידושין, נשמת הגבר מוארת באופן שונה. היא מקבלת כוח וחיזוק באמצעות האישה.
כל עוד אדם לא בנה בית עם אשתו- הוא נחשב כחלק מכלל בני האדם ההולכים לפי האור הכללי של השמש, בו שווים כולם. מרגע שבני הזוג בונים בית, והבית מתנהל לאור הנר- מתחילה להבנות מערכת חיים חדשה, מעצימה ותורמת אשר מתאימה לנפש של הגבר ומאפשרת לו לעשות תיקון אישי בחייו.

חנוכה, חג האור מכניס שמחה לכל בית בישראל בעצם הדלקת הנרות עצמם ובעצם התאספותה של המשפחה יחד למצוות ההדלקה. בחג זה, כל בני המשפחה מצווים להדליק נרות ובכך כל אחד תורם את חלקו בהכנסת האור להוויה המשפחתית.

אור בפאנג שווי מסמל שמחה, בהירות, חום וקרבה גם בבית וגם בלב של כל אחד מאיתנו. הוא יוצר אנרגיה טובה. הוא מדרבן ליזום, ליצור ולהיות בתנועה. הוא מזמן בריאות וחיוניות. חשוב שאור יהיה נוכח בכל בית אם בצורה של אור שמש שנכנס דרך הפתחים השונים, ואם באמצעות אור מלאכותי או אור נרות. הדליקו נרות מידי פעם בביתכם וחושו את האווירה המיוחדת שהוא יוצר.

מאחלת לכם ולמשפחותיכם חג חנוכה שמח. האירו את ביתכם בטוב שלכם והשמחה תשכון כדרך קבע בביתכם. אמן.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

מהו הפאנג שואי?

פאנג שואי בסינית הוא ״רוח ומים״. הסינים גורסים שהצ׳י , שהיא אנרגיית החיים, מתפזר ברוח ונאסף במים. אנרגיית הצ׳י שמקורה הפלנטות, נעה לכיוון כדור הארץ,