טיול לצפון יוון

טיול לצפון יוון

בעקבות ההיסטוריה היהודית, מיתולוגיה ואלות, נופים ומפרצים
סיפורים, טיולים, מפגשים, שווקים, אוכל, מוסיקה וריקודים
תאריך: 28.8 עד 1.9

רקע על טיול נשים ביוון

אתנה היא אלת החוכמה והאמנות, היא האלה הלוחמת, האצילית והיפה, מגינת העיר אתונה. הולדתה הייתה דרמאטית במיוחד – היא קפצה מראשו של זיאוס כאישה בגודל מלא, כשהיא פולטת זעקת קרב אדירה. אפרודיטה היא אלת האהבה והיופי וגם האלה האלכימאית. מדוע זכתה בתואר "האלכימאית"? מי הייתה רוזה אשכנזי? ומה עשתה מלינה מרקורי?
יוון מזמנת היכרות עם דמויות נשיות חזקות, משפיעות ומיוחדות במינן, חלקן אמיתיות וחלקן נטועות עמוק בתוך התרבות והמיתולוגיה. לאורך "מסע הקסם הנשי" נתוודע אל האלות ונבדוק אילו מהן פועלות בתוכנו, נפגוש נשים מקומיות, נעשה מה שנשים אוהבות – נטייל בשווקים אותנטיים, נטעם מאכלים מקומיים, נבקר באתרים מעניינים, נאכל בטברנות, נשמע מוסיקה יוונית ונרקוד עם המקומיים. נלמד על התרבות וההיסטוריה המפוארת של היהודים, נתחבר למהויות הנשיות ולקסם הנשי שבתוכנו. נטעין את עצמנו בכוחות של הקבוצה הנשית, נשיר, נרקוד, נצחק, נספר ובעיקר נחווה את ה"יחד הנשי".

תכנית הטיול

יום 1, תל אביב-סלוניקי

פתגם יווני עתיק אומר ש"גלגל סובב אינו מחליד". היום הראשון שלנו יתאפיין בתנועה.
נפגש בנמל התעופה ונמריא בטיסת בוקר לסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון. עם ההגעה נצא לסיור בעיר.
נעלה ל"רובע הטורקי" לתצפית פנוראמית מרהיבה על העיר, נמשיך ונצפה ברוטונדה הרומאית ובשער גלריוס, נראה גם את המגדל הלבן, סמל העיר. משם נסע אל אזור הבתים המפוארים שנבנו על ידי הקהילה היהודית המבוססת והעשירה שהתגוררה בסלוניקי טרום מלחמת העולם השנייה. נמשיך למלון שבמרכז העיר לקבלת חדרים ומנוחה.
אחר הצהרים נצא לסיור רגלי אל כיכר החירות, כיכר אריסטוטלס והמדרחוב.

יום 2, הר האולימפוס, ליטורוכו

יום זה יהיה מוקדש לאלות היווניות, ששכנו על האולימפוס.
אחרי ארוחת הבוקר נצא ליום טיול אל האולימפוס, מקום משכנם של האלים והאלות היווניות, וההר הגבוה ביותר ביוון (2917 מ). נשמע את סיפורי האלות היווניות, נתכנס ביחד במעגל נשי כדי להתחבר אל הכוחות שלהן.
נשלב טיול רגלי קצר במורדות ההר, בין נחלים ובתוך הצמחייה העבותה. נטייל בעיירה התוססת ליטורוכו, המשמשת בסיס התארגנות לטרקים. בהמשך נגיע לאחד מחופי הים באזור לרחצה והתרעננות.
בערב נצא אל הטיילת ונעשה את ה"וולטה" כמנהג המקומיים – הטיול עד המגדל הלבן. אם יתאפשר נצא לשיט.

יום 3, סלוניקי, עיר ואם בישראל

יום זה יהיה מוקדש לסיפור היהודי ולסיפורה של אישה יהודייה.
סלוניקי נחשבה לקהילה מפוארת בכל הבלקן. השלטון העותומאני קידם את היהודים בברכה לאחר הגירוש מספרד, והם זכו לחופש בכל תחומי החיים. זאת הסיבה שהקהילה פרחה ותססה עד שהגיעו הגרמנים ב-1942.
יום זה יהיה מוקדש לביקור במוזיאון היהודי, שם נשמע על הקהילה בעבר וכיום, בבית הכנסת (אם יתאפשר), נמשיך לשוק מודיאנו (שהיה בבעלות יהודים), לאזור השווקים, למדרחוב התוסס, ולשדרת הקניות. נפגוש חברת הקהילה היהודית ונלמד דרכה על חיי הקהילה היום.
בערב: יציאה משותפת לטברנה לבילוי לילי עם שירה וריקודים.

יום 4, המנזרים התלויים של מטאורה

נופים מדהימים וסיפורן של נזירות
יום של טיול באחד האזורים היפים ביותר ביוון: המנזרים התלויים של מטאורה. באזור ייחודי זה נראה מצוקים מחודדים, אשר מזדקרים לגובה רב מתוך ליבו של עמק פורה, כשעל חלק מהמצוקים נראים מנזרים כמו תלויים באוויר (מטאור פירושו ביוונית "באוויר"). השילוב המופלא של ארכיטקטורה נזירית במיקום גיאוגראפי מרהיב ביופיו, מייצר נופים עוצרי נשימה. נבקר באחד ממנזרי הנשים ונשמע את סיפוריהן. בהמשך נעצור בעיר קלמבקה, הנמצאת בעמק הפורה.
בערב: יציאה משותפת לאזור הבילויים לדדיקה.

יום 5, מפלי אדסה

מים, טבע, אוצרות תרבות
לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל אזור "ערי המצוק" של עמקיה הצפון – מערביים והפוריים של סלוניקי. נבקר בעיר המפלים המפורסמת אדסה, בה נוכל לצפות במפלים המרשימים שמימיהם ניתכים מגובה רב, אל הערוצים השונים, תוך שאנו לוגמים קפה יווני משובח. בהמשך נבקר בעיר ווריה, שם גרו יהודים שהגיעו לפני אלפיים שנה, ויש בה רובע יהודי, ואם יוותר לנו זמן נבקר בוורגינה, מתחם הקבורה שבו שמורים אוצרות מתקופת פיליפוס השני, אביו של אלכסנדר מוקדון.
בתום הביקורים העברה אל נמל התעופה של סלוניקי לטיסת לילה לתל אביב.

יתכנו שינויים בסדר הימים של הטיולים.

מחיר לאדם בחדר זוגי: 799 דולר
תוספת לאדם בחדר יחיד: 160 דולר
המחיר כולל:
טיסות צ'ארטר עם חברת אג'יאן במסלול תל אביב- סלוניקי – תל אביב.
4 לילות במלון בדרגת 4 כוכבים (מלון city או דומה לו).
אירוח במלון על בסיס חצי פנסיון: ארוחת בוקר וערב.
העברות משדה"ת למלון וחזרה.
אוטובוס על פי המסלול המצוין למעלה.
דמי כניסה לאתרים: מוזיאון יהודי, מטאורה.
בילוי בטברנה מקומית (כולל משקה אחד ופירות).
טיפים לנותני שירותים בחו"ל.
מדריכה ישראלית
מדריך מקומי
מסי נמל, ביטחון והטל דלק נכון ליולי 2012 .
המחיר אינו כולל:
הוצאות אישיות כלשהן (דוגמת ביטוח בריאות ומטען)
דמי כניסה / ארוחות / העברות / שירותים כלשהם מעבר למפורט בסעיף "המחיר כולל"
שינויים בהיטלי דלק והפרשי שערי מטבע
שתייה בארוחות

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא: