כל מה שאת צריכה לדעת לפני שאת עוברת לגור לבד

זה לא פיקניק וזה לא הולך להיות קל, אבל לעבור לדירה משלך הוא צעד שיביא עמו התפתחות אישית ועצמאות, שיעניקו לך כלים להתמודדות טובה יותר בהמשך החיים

הסופרת הפמיניסטית וירג'יניה וולף טענה שכדי שאישה תוכל להגשים את עצמה, היא זקוקה לחדר משלה, ואני אומרת – למה להסתפק בחדר אחד בלבד? אם את באמת רוצה להגשים את עצמך, ללמוד מי את ולפתח את הכישורים שלך, נסי לגור לבדך בדירה משלך, לפחות שנה מהחיים.

נכון, זהו צעד דרמטי, אולי קצת אמיץ ובהחלט יקר, אבל הוא גם מהלך חשוב מאד שיפתח עבורך דלת ללמידה עצמית של ממש. לגור לבד אומר שעלייך לשנות משהו בתפיסה שלך את עצמך ולהתחיל להסתדר לראשונה בחייך בכוחות עצמך. לא, זה לא הולך להיות קל – בייחוד לא בהתחלה, אבל אני יכולה להבטיח לך שהעצמאות שתשיגי הודות למעבר הזה, תעניק לך כלים מעולים שתוכלי לקחת איתך הלאה, להמשך החיים.

זהירות, גנבים

אז מה עלייך לדעת לפני שאת עוברת לגור לבד? קודם כל, להפנים את העובדה שלא יהיו לך שותף או שותפה שישמרו עלייך בבית מפני גנבים. רגע, תנשמי, זה לא אומר שעלייך לחטוף רגליים קרות ולרדת מיד מהרעיון. זה פשוט אומר שעלייך להיות מודעת ולהיערך לכך. איך תיערכי? קודם כל, מומלץ מאד שתבדקי לפני שאת חותמת על הדירה, שמנעול הדלת שלך חזק ואיכותי.

אופציה נוספת היא שתוותרי מראש על דירת קרקע ותלכי ישר על קומה עליונה, שתקטין את הסיכויים שיפרצו אלייך הביתה. ויש עוד פתרון – והוא גם החביב עליי ביותר – קחי כלב! כלב לא רק ירתיע את הגנבים הפוטנציאליים, הוא גם יעזור לך להפיג את רגעי הבדידות הקשים שעלולים לנחות עלייך ביום מן הימים.

כשגרים עם שותפים קל יותר להתנחם בעובדה שתמיד יש מישהו בבית, אבל כשגרים לבד לפעמים עלולים לחוש מעט עצבות. כלב הוא נחמה אדירה לכל רגע קטן של דכדוך שמתגנב לו לפעמים, ויש לו יתרון ענק נוסף: הסיבובים איתו הן דרך נהדרת להכיר חברים וחברות מהשכונה החדשה שלך – שבעתיד גם יעזרו לך להיפטר מהבדידות.

אם הדירה שלך קטנה מדי וכלב אינו אופציה, פתרון נוסף לחשש מפריצות הוא ביטוח דירה. ביטוח כזה יגן עלייך מנזקים אפשריים שעלול לקרות לציוד ולרכוש שלך – כמו הריהוט החדש שתקני כשתעברי (היוש ספת שזלונג מהממת!), מכשירי החשמל שישרתו אותך וכדומה.

להכין את הקרקע

אגב מכשירי חשמל, לפני המעבר, שווה לך לבדוק כמה שקעים יש בדירה ולהיערך בהתאם עם מפצלים וחוטים מאריכים מספיקים. עניין חשוב נוסף הוא לשאול את בעל הדירה היכן נמצאים כל השעונים החשובים: איפה ממוקם שעון החשמל – שאותו מומלץ מאד לצלם ביום בו תעברי, והיכן נמצא שעון המים.

המיקום של שעון המים נמצא בדרך כלל בחצר הבניין, וחשוב מאד שתדעי לזהות אותו כדי שתוכלי להראותו לאינסטלטור לכשיגיע, ולא תסתכני בכך שהוא יסגור חלילה את הברז של אחד מהשכנים (את ממש לא רוצה את הכעסים המיותרים האלה על תחילת המעבר).

דירה לבד משמעה גם שאת כל הציוד עלייך להביא בעצמך. זה אומר שמלבד הריהוט שלך, חשוב שתצטיידי מראש גם בכל מיני פרטים קטנים שבדרך כלל שוכחים. אני מדברת על פחי זבל, מברשת ניקוי לשירותים, חומרי ניקוי כמובן, פותחן לבקבוקים, שקיות ניילון ונורות חדשות שיעניקו לך אור חדש ונעים, ויצרו עבורך את ההתחלה החדשה והטובה שאת מצפה לה.

אבל לא הכל זה חפצים ודאגות: יש גם פרקטיקות נרכשות, שאם תעבדי עליהן בטרם המעבר לדירה החדשה, השטיח האדום של ההצלחה כבר ייפרס בפנייך, ומלבד גאווה ענקית הן יאפשרו לך עצמאות מלאה. אני מדברת על שני דברים שיעזרו לך מאד במגורייך החדשים לבדך: ללמוד לבשל ולדעת לקדוח חור בקיר.

כן כן, כשתגורי לבד לא תוכלי להסתמך עוד על השותף המאסטר שף שיבשל בשבילך, וגם לא על השותף האלפא שיתלה את המראה הלבנה שלך על הקיר. כפי שכבר ציינתי, מעכשיו את אדונית לעצמך, וזה חבר'ה, פמיניזם במהותו.

לא קל לעבור לגור לבד, אבל אני מבטיחה לך שהתמורה האישית שתקבלי, ההתבגרות שתעברי והחוויות שתצברי, יהיו שווים כל קושי וכל חשש שאולי מבעבע בתוכך. זכרי: הדברים הכי טובים בחיים קורים כשמעזים לצאת מאזור הנוחות שלנו.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

תת המודע מהו?

בתוכנו, בני האדם, מצוי מאגר ענק של ידע עצום אינסופי, כח, עוצמה, כשרונות ומיומנויות. כל זה נמצא בבנק הפנימי שלנו. מאגר זה נקרא תת המודע.