מהו הפאנג שואי?

פאנג שואי בסינית הוא ״רוח ומים״. הסינים גורסים שהצ׳י , שהיא אנרגיית החיים, מתפזר ברוח ונאסף במים. אנרגיית הצ׳י שמקורה הפלנטות, נעה לכיוון כדור הארץ, זהו ״כוח הרקיע״. האדמה מקרינה אנרגיית צ׳י המתרחקת ממנה, זהו ״כוח האדמה״. מפתחי שיטת הפאנג שואי , לפני קרוב ל 6,000 שנה , חשו באופן אינטואיטיבי בהשפעת השדות החשמליים, המגנטיים, ושדות כוח המשיכה העוברים בחלל העולם. כוחות הטבע ביקום הם הצ׳י – זהו האויר שאנו נושמים, זהו השדה המגנטי של כדור הארץ, זוהי הקרינה הקוסמית ואור השמש, אור הירח, הגאות והשפל. הצ׳י הוא הכל. הצ׳י הוא נשמתנו ונמצא ביסוד כל הדברים. תרבות המזרח רואה בצ׳י שולט בבריאות ובשפע ובאושר. הצ׳י הוא פיזי ומטאפיזי , הוא כוח הבסיס והחיוני שמזין ומניע את חיינו קדימה. הוא דומה לשדה הקוונטום בפיזיקה המודרנית, ניתן לדמותו לחלקיק האלוהי, המקיף אותנו, המרכיב אותנו, הוא הכל.

הפאנג שואי החל בהבנה האינטואיטיבית של הסינים הקדמונים לכוח הטבע. הם העריצו את הטבע וחיו על פיו

הטבע הכתיב את החיים – ממנו ניזונו, לפיו קבעו את המגורים, את הקברים, הוא השפיע על מיקומי הבתים. הסינים הקדמונים הבינו את זרימת האנרגיה במרחב היטב, הם למדו אותה, השתמשו בה והם גם מדדו אותה כשהמציאו את המצפן הראשון. הם הבינו כי צורות נוף ונתיבי מים משפיעים על זרימת הצ׳י ועל מקום התכנסותו. קיסרויות רבות בסין שגשגו במהלך אלפי שנים בזכות יעוצי פאנג שואי נבונים. ״העיר האסורה״ בבייג׳ינג היא מלאכת מחשבת של תכנון ארכיטקטוני שכולו פרי ייעוץ פאנג שואי מורכב ומדוייק.

הפאנג שואי, אם כן, איננו ברווזים, צפרדעים ומפלי מים. לא!!

הפאנג שואי איננו עיצוב פנים !

הפאנג שואי –

  • הוא לא למקם דגמי ספינות מפרש בבית הפונים לכיוון דלת הכניסה
  • הוא לא לסגור את אסלת השירותים מחשש לבריחת הכסף
  • הוא לא לשים מספר כסאות זוגי ליד שולחן האוכל
  • הוא לא לשים מנורות מלח בבית
  • הוא לא למקם את עץ הכסף בחדר מסויים בבית
  • הוא לא להקפיד על תמונה עם זוג בחדר השינה למשיכת זוגיות
  • הוא לא מראות, פעמוני רוח, ברווזים וצפרדעים.

הוא לא הרבה דברים ששמעתם עליהם, והוא כל כך הרבה דברים אחרים.

הפאנג שואי הוא שילוב של:

מיקום – להיות במיקום הנכון – להניח את יסודותיו של הבית בחלל הנכון על פני השטח ולהציב את הדייר במיקום האידיאלי עבורו בתוך החלל

זמן – שעון הזמן מתקתק גם לבית מרגע לידתו ואין לנו כל יכולת להשפיע על כך. לאדם יש תקופות טובות יותר ופחות יותר בחייו, וכך גם לבית. הזמן הוא דומיננטי מאוד בפאנג שואי.

כיוון – אתה, האדריכל ומעצב הפנים, יכול להשפיע על בחירת כיווני האור בבית, על כיוון הבית כולו כיוון שניתן להתאים את כיווני הבית (בעיקר החזית והעורף) למי שגר בבית באופן אישי

אנשים – אתה יכול לתכנן חלל פנים וחוץ של בית שיתאים מאוד לדיירים מסויימים ופחות לדיירים אחרים – היתרון הגדול שלך יהיה לבחור ביחד עם היועץ את החללים האופטימליים עבור הלקוח הספציפי שלך. שילוב השמיים, האדם והאדמה יוכל להסביר היטב מהו הפאנג שואי במונחים עכשווים.

השמים – הם הגורל שקיבלנו ולא ניתן לשנותו בדרך כלל

האדם – חופש הבחירה שלנו הוא מאוד גדול, הכל אפשרי בחיינו וככל שנתפתח רוחנית יותר ויותר – כך נוכל לעשות יותר ויותר

האדמה – זהו הפאנג שואי – זהו הבית שאנו גרים בו – ויש בו דברים שאפשר לשנות בקלות ויש כאלו שקשה יותר לשנות. אני אוהב להדגים את ללקוחותיי לפי הדוגמא הבאה: כשהוריך נפגשו ויצרו אותך , הוטבע בך ה DNA שלהם לכל ימי חייך. כך גם הבית – ברגע שהוחלט על מיקומו בשטח, הוטבע בו ה DNA האנרגטי לכל ימי חייו. כן , גם הבית חי. ומי הטביע זאת בבית? גם כיווני האדמה שנבחרו כדי למקמו , ולפיכך האנרגיה המגנטית של כדור הארץ באותה העת, וגם אתה – האדריכל שתכנן אותו מבחינה פנימית. וכשאתה, מעצב הפנים, מתכנן שבירת קירות ומיקומי חדרים חדשים, אתה משנה במידת מה את זרימת הצ׳י בבית ויש לכך השפעה מיידית על כל בני הבית ועל הבית עצמו. ולמרות שאנו בני האדם הולכים ומזדקנים, והזמן עושה את שלו עבורנו, הרי ה DNA שלנו לא משתנה במאומה. כך גם ה DNA של הבית, שיני הזמן ינגסו בו, האנרגיה המגנטית תשתנה בו , אבל יסודותיו האנרגטיים לא ישתנו. הזמן הוא אלמנט חשוב, שכן הוא מבגר אותנו ואת ביתנו. ולכן חשוב כל כך להטביע בבית DNA מוצלח ככל הניתן למן הולדתו, על שולחן השרטוטים שלך.

לאכזבתכם, כבר אומר – אין בית מושלם כפי שאין אדם מושלם, אבל בעזרת ייעוץ פאנג שואי טוב ומקצועי תוכלו למקסם את תנאי הפתיחה של הבית ולשפר את חיי הדיירים לשנים רבות קדימה. הוא הדין בתכנון שיפוץ פנים. תיכנון נכון של עיצוב פנים יכול להביא שלווה, שפע ואושר לבני הבית מבלי שפיללו לכך – וכל זאת בשל תיכנון מעבר אנרגיה מגנטית חופשית יותר אחרי שהיתה ״תקועה״ במשך שנים רבות. אולם ״תיקונים״ תמיד נדרשים במהלך השנים, כשם שאדם זקוק לפעילות גופנית בכדי להתחזק בימי חייו, כך גם זקוק גם הבית ״לזריקות מרץ״ אנרגטיות שנתיים ותקופתיים – אני אוהב לכנות זאת ״דיקור סיני לבית״ וכאן נכנס ייעוץ פאנג שואי קלאסי לתמונה. היועץ הוא מאמן הכושר של הבית. יש משמעות רבה לזוית בה נמצאת הדלת הראשית בבית, היכן יש למקם אותה , היכן למקם את חדר ההורים והמטבח.

לא תמיד החזית הארכיטקטונית היא החזית האנרגטית לפי הפאנג שואי , למרות שמומלץ שיהיו אחד הם. כשתעבוד איתי ביחד, אני אציע לך מספר אפשרויות מיטביות למיקום חדרי הבית לאחר שאכיר את הדיירים ואחקור את הכיוונים המיטביים לכל אחד ואחת מהם. דע לך שלכל אדם יש 4 כיוונים מיטביים ו-4 כיוונים מזיקים. הדבר מתבטא לא רק במיקום החדר בבית אלא גם בכיוון השינה ובכיוון הישיבה. הדבר חשוב במיוחד למעצבי פנים במיקום הריהוט המומלץ בבית. גם מיקום כבישים סמוכים לבית ביחס אליו חשובים למכלול הנתונים שיש לקחת בחשבון , כמו גם למיקום הגינה, מיקום מקור מים בגינה ואף מיקום מדרגות וחדרי אמבטיות בבית.

עליך לזכור כי מומלץ

  • לבחור טוב מבעוד מועד. ואם אתה מעצב פנים , עליך להתוודע היטב לבית הנוכחי – אין בתים מושלמים , אבל תמיד אפשר לשדרג את הקיים
  • יש לתעל את הצ׳י בחלל למטרות בני הבית בעזרת ייעוץ פאנג שואי מקצועי מדוייק
  • אפשר, כדאי וחובה להוציא את המיטב ממה שיש
  • תמיד כדאי להתמקד במה שיש ובאפשרי. טיפ : בבואך לשתף פעולה עם יועץ פאנג שואי , שאל אותו לפי איזו אסכולה הוא מייעץ – האם לפי ״המגבעת השחורה״ או לפי ״המצפן/כוכבים מעופפים״ (אל דאגה ! מייד תדע מהם !) אי אפשר לדבר על הפאנג שואי בלי להכיר את היסודות הבסיסיים שלו שהם בראש ובראשונה היין והיאנג. בוודאי ראית את סמל ״הטאי-צ׳י״ המפורסם של היין והיאנג הסמל מייצג את הקשר האינסופי בין היין ויאנג. העין הלבנה בתוך העין השחורה והנקודה השחורה ביאנג הלבן מסמלות פוטנציאל לשינוי. היין מסמל את כוחות האדמה , זהו הפן הסביל של הטבע המייצג את החושך , הקור והלחות. זהו הצד הניקבי של הצ׳י.

מילים המתארות את היין : נקבה, שחור, חושך, אדמהֿ, חורף, קור, צפון, לילה, קיפאון, מים, יצירתי, רך, אינטואיציה, סביל, שקט, מנוחה, שינה, יוגה, צפיה בטלויזיה, מדיטציה, עצבות, עייפות, חולשה.

היאנג הוא הצד הזכרי, הכוחות המתפשטים של השמיים, הוא מייצג אור, חום ויובש. זה הצד הזכרי של הצ׳י.

מילים המתארות את היאנג -זכר, לבן, קיץ, חום, דרום, שמש, תנועה, חזית, פסגה, פעיל, לוגיקה, מהירות, אירובי, אנליטי, כדורגל, חיוניות, אגרסיה, אדום, צהוב, עגול, מתמטיקה, מדע, שמים, כספים.

ביחד מייצגים היין והיאנג צ׳י משתנה , סביבה משתנה, זמן משתנה, עונות משתנות וגם אנחנו משתנים.

גם הבית משתנה וכדאי להיעזר בייעוץ פאנג שואי מקצועי בכדי להיערך לשינויים.

איך היין והיאנג קשורים לפאנג שואי? הרבה!

אם בסביבת המגורים היין והיאנג אינם מאוזנים, הרי חוסר האיזון יצור השפעה רעה מבחינה רעה מבחינה רגשית ופיזית. קיצוניות מכל דבר היא לא חיובית – אם תתכנן בית מואר מידי , סביר להניח שהדיירים יסבלו מכאבי ראש , ולהיפך – בית חשוך מידי יזמין דיכאון. הפאנג שואי עוזר לאזן ולהתגבר על קשיים אלו. היין והיאנג שואפים תמיד למצב של איזון , ולכן הפאנג שואי יתמוך באיזונים האלו היכן שצריך אותם.

יש חומרים יאנגים (זכוכית, מים, מתכת) ויש חומרים יינים (עץ, אריגים), יש רהיטי יאנג (פסלים, מראות, ריהוט מתכתי) ויש ריהוט ייני (כריות, ריפוד, טפטיםֿ) , יש ריצוף יאנג (שיש, אבן) ויש ריצוף יין (שטיחים, מחצלות). אפשר לראות שניתן לאזן אנרגיות יין ואנרגיות יאנג בכל מקום. יש עוד חומר רב ומרתק על עולם הפאנג שואי , במידה ותהיה היענות מצדכם – אשמח להמשיך ולייעץ לכם בביתכם או בעסק שלכם.

חוות הדעת

שי הציע לתת לי ייעוץ בפאנג שואי לדירתי, ושמחתי על כך. שרון הגיע יום אחד לדירתי וביצע מדידות. הוא גם שאל כל מיני שאלות בקשר לדיירי הבית. בפעם הבאה ששרון הגיע אליי, הוא מסר לי מפות אסטרולוגיות של כל דיירי הבית, וגם נתן לי ייעוץ לגבי כל חדר וחדר, ומה כדאי לשנות, או להוסיף. למשל הוא המליץ לי לשים על אחת השידות בחדר השינה כלי ממתכת. ובאחד החדרים לשים חפצים בצבע אדום. היה מאוד נעים לפגוש את שרון ופעלתי לפי עיצותיו. לפני שנכנסים לדירה חדשה, שרון ממליץ איזה חדר כדאי להפוך לחדר השינה, המטבח וכיוצ"ב, כך שנוכל להוציא את המיטב מהדירה.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

חשיבות אור הנרות

אור הנר הוא בעל משמעות גדולה ביהדות. הוא מסמל משהו חיובי כגון הבדלה בין חושך לאור, בין הקודש לחול ובין שוני בין ההווה לעבר. השפעתו