צוק מנרה מגדיר מחדש את גבולות הריגוש והאקסטרים למשפחות והופך ליעד חופשה כייפי בישראל בקיץ

לפני מספר שבועות הוזמנתי עם בני הנוער שלי לבלות בצוק מנרה. שמחתי והופתעתי לגלות שיש בארץ מקום שבו ניתן לעשות פעילויות אקסטרים. כשסיפרתי לילדים במה מדובר, ושלחתי להם קישור לדף האינטרנט של צוק מנרה, הם מיד התלהבו ורצו לבקר שם.

חששתי שהנסיעה מתל אביב לצפון תהיה ארוכה ולא פשוטה עבורי, אבל הירוק שבדרך הרחיב לנו את הלב, הקשבנו למוסיקה כל הדרך, והגענו תוך כשעתיים.

יצאנו די מאוחר מהבית, והתעכבנו במסעדה, וכשהגענו למקום הופתענו לגלות שהאתר נסגר בשעה די מוקדמת, בסביבות 16:00. למזלנו הספקנו להנות מרוב המתקנים שרצינו. אני ממליצה לכם להגיע יותר מוקדם מאיתנו כדי להנות מכמה שיותר מתקנים, וגם להנות מהנוף היפה. אולי אפילו תביאו סל של פיקניק איתכם.

פארק האקסטרים צוק מנרה מתאים גם לילדים קטנים וגם לבני נוער. יש בו שלל פעילויות, הנוף מקסים וניתן אפילו להרגיש שם לעיתים את הרוח המנשבת.

המקום אינו מוצל, אז קחו איתכם מים וכובעים.

אז מה יש בצוק מנרה?

ניתן לראות הכל באתר היפה שלהם, ששמתי קישור אליו למטה. בצוק מנרה יש את הרכבל הארוך במדינה. בדרך למעלה היה לנו חם מדי ברכבל, והדרך למטה הייתה יותר נעימה, עם רוח שנכנסה אל התא.

ניתן לעשות שם סנפלינג מצוק שגובהו 42 מטרים – הילדים מאוד נהנו מזה. יש שם קיר טיפוס קטן, ירי בחץ וקשת – יש שם רק 3 קשתות שניתן להשתמש בהן במקביל, כך שאני מניחה שבשעות העומס צריך לחכות לא מעט בתור.

יש שם טרמפולינה כייפית, שניתן לעשות בה גם סלטות. אפילו אני קפצתי בטרמפולינה, אבל זה מאוד הכאיב לי בעצמות בחלק העליון של הרגל. החלק שמחזיק את הגוף קשור אינו נוח וגורם לכאב, ולדעתי רצוי שהם יתנו שם את הדעת לכך.

במהלך חודש יולי יתקיימו באתר סיורים מודרכים ביער הצוק, משחקי חשיבה גדולים, קיר בולדרינג חדש ומסלולי מיני גולף (ללא תוספת תשלום).

בחודש אוגוסט, יתווסף לפעילויות מתחם הסלק ליין, בו נגלה אם יש לנו שיווי משקל. המבקרים באתר ייהנו מסדנא להכנת עפיפונים ושעת סיפור ברוח הטבע ואומץ הלב.

בנוסף, יוביל צוות האתר פרויקט חברתי של ציורי ענק המוניים שיתרמו בסוף הקיץ למוסדות חינוך ובריאות לילדים.

לכבוד הקיץ שהגיע, חוזרים ללכת יחפים בצוק מנרה כמו בחו"ל. הליכה ברגליים יחפות היא תרפיה לכל אדם בכל גיל. תחום טיפול זה פותח לפני כ -150 שנה. ב"שביל הרגליים היחפות", ישילו המבקרים את נעליהם ויצעדו במסלול מיוחד שנבנה לאפשר חווית הליכה יוצאת דופן, דרך יער האורנים שבתחנה העליונה של הרכבל, משתנים מצעי הדריכה הטבעיים מאבן, לעץ, לאדמה ומים. חוויה ייחודית עבור הגוף והנפש. לקינוח ניתן לאפות פיתות בשטח בעלות סמלית. (10 ₪).

בצוק מנרה ישנן גם מגלשות הרים, שהזכירו לי את המגלשות ביער השחור בגרמניה. ניתן להיכנס אליהן רק בזוגות, ואין בהן כל כך מקום, למי שקצת יותר שמנמן. אני שיקשקתי מפחד בירידות במגלשה, אבל לבני הנוער שלי זה היה פשוט ומהנה, ובכלל לא מפחיד.

אורחי מתחם הלינה (55 חדרים) מנרה לודג', ייהנו במהלך אוגוסט בנוסף לכניסה ללא  תוספת לפעילויות הצוק מפעילות ערב מהנה שתכלול, מופע מוסיקלי של להקת פורפליי, ערבי ברביקיו והקרנת האולימפיאדה במסכי ענק, פעילות לילית בצוק, נסיעה ברכבל, מגלשות הרים ולסיום קומזיץ ישראלי (ימים ג' וה'), בימי שישי תערך קבלת שבת משותפת ונעימה.

לכבוד הקיץ שהגיע, גם הפן הקולינרי מקבל זווית חדשה ומקורית, שף מנרה לודג' רייף דעבוס, משיק לראשונה בארץ ארוחת בוקר "חוצה גבולות",  באלדי, גלילי בה ישולבו כל פעם לפי בחירת השף  מנות טעימות מהמטבח הסורי,  הלבנוני, הדרוזי והישראלי. אז מה בתפריט? גבינות ביתיות, לאבנה ויוגורט בחביצה מסורתית דרוזית. מאפים אותנטיים: פיתות דרוזיות חמות שנאפות על המקום ב"סאדג'" – פלטה קמורה עליה פורסים את הבצק לאפיה. על הלאפה ימרחו לפי בחירה:  לאבנה, זעתר, אריסה, סומק. בנוסף, סמבוסק במילויים שונים, פוקצ'ות ופיתות שונות. באגף הממולאים עלי גפן חמצמצים, כרוב ממולא, "מקדוס" – חציל בלאדי גמדי ממולא באגוזים ושום. מבחר סלטים ביתיים, טאבולה, סלט פאטוש טרי ועשיר, סלט ביצים, בלט תפוחי אדמה, ויש גם תבשילים: מג'דרה, בורגול, פריקי, פשטידות ירקות טעימות במיוחד, בצל, פטריות. כריכים שונים ורטבים לגיוון.

גם עוברי אורח בגליל יוכלו ליהנות מארוחת בוקר מופלאה  בהזמנה מראש (70 ₪ למבוגר / 40 ₪ לילד). שירות חדש בצוק מנרה: "מדריך פרטי" – משפחות יוכלו לשכור  הדרכה צמודה וליווי אישי ברחבי הצוק ע"י מדריך מקצועי. לאוהבי הטיולים והטבע תוצע "חבילת היקינג"  לאמצע השבוע  שתכלול כריכים טעימים במארזי לאנץ' בוקס. בצוק עצמו בתחנה העליונה בגובה 900 מטר יוכלו המבקרים ליהנות מעמדות אוכל מהיר – שיתופעלו על ידי  "המנגליסטים של הצוק" צוות המתמחה בבישול שטח, חוויה מהנה וטעימה להחזרת האנרגיה אחרי הפעילויות המגניבות.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

חשיבות של בטיחותית עבודה בגובה
מהן סוגי העבודות שנעשות בגובה?

עבודות בגובה הן עבודות שנעשות במיקום שגובהו מעל פני הקרקע. הן דורשות יכולת ניווט ועבודה במרחבים מרובים וגבוהים. כמה דוגמאות לעבודות בגובה כוללות: בניית מבנים