רחמים עצמיים – מה עושים כדי לצאת מהם?? אתר אישה

מאת: חגית רימון

חגית רימון

חגית רימון

רחמים עצמיים – מאוד קל להישאב אליהם. להרגיש מסכנה. אחרים שווים יותר ממך. אין לך את מה שאת רוצה. הזוגיות שלך לא מוצלחת, או שאין לך זוגיות ואת כמהה לזוגיות מופלאה. בעבודה מבאס. החברות מאכזבות, אין לך מספיק כסף…

למה אחרים מאושרים ומחייכים ואני לא? איך זה שאצל אחרים הזוגיות כל כך נפלאה והם מעלים כל הזמן חיוכים בפיסבוק, ואצלי יש צעקות ומריבות?

מי לא מוצאת את עצמה "בוכה" קצת לפעמים על דברים שלא מצליחים לה כמו שהייתה רוצה?

איני מדברת כאן על הרגשה קשה הנובעת מדברים חמורים וקיצוניים, אלא על תחושה של מצב רוח לא נעים שמתפשט בגוף ובלב ותחושה של ערך עצמי נמוך כתוצאה מכל מיני מצבים שקורים, שאת חלקם פירטתי כמה שורות למעלה.

אז מה עושים??

לבכות קצת (וגם הרבה) זה בסדר. להוציא רגשות ועצבות זה מצויין. זה מנקה, ועדיף פי מאה מאשר לאגור רגשות לא נעימים. כאשר העצב, הכעס או רגשות שליליים אחרים אינם מקבלים ביטוי חיצוני (כמו בכי, צעקה או החצנת הרגשות הללו בדרך אחרת) – הרגשות השליליים נשארים בתוכנו, וזה עלול אפילו לגרום למחלות ולכאבים. הדחקת רגשות שליליים אינה טובה, ומומלץ לעבד רגשות. לא להשאיר כעס בתוכנו, לא להשאיר עצב בתוכנות. ככל שתשחררי ותעיפי לרוח רגשות שליליים – כך איכות חייך תשתפר ותרגישי יותר שימחה.

הבעייה ברחמים עצמיים היא שהם ממכרים.

אם לא נעצור אותם בזמן, נמצא את עצמנו עם פרצוף ממורמר רוב הזמן, ועם הרגשה של "עשו לי שתו לי", כולם מצליחים ואני לא, ולא צפויים לקרות לי בקרוב דברים טובים.

כשנכנסים לרחמים עצמיים – מה שקורה הוא שהמושכות כבר לא בידינו. אנו מרגישות חסרות שליטה, בלי יכולת לצאת מהמצב בו אנו נמצאות. וכאמור – זה ממכר. להאשים אחרים במצבנו זה ממכר. לבקר את עצמנו זה ממכר. תחושה של ערך עצמי נמוך – גם היא עלולה להיות ממכרת. וכל התחושות הללו משאירות אותי באותו המקום שבו אני נמצאת, דהיינו – בתחושה לא נעימה.

אני ממליצה בחום לצאת מהמצב הזה של רחמים עצמיים, לאחר זמן כמה שיותר קצר. אפשר לבכות יום, יומיים, שלושה… חודש, חודשיים… אבל יותר מזה? חבל. קחי את מושכות ותשני את הדברים.

העבודה מדכאת אותך? תבדקי עם עצמי מה את יכולה לעשות בענין. שימי על המאזן את היתרונות והחסרונות, ותראי האם את מעדיפה להישאר או לעזוב. אם את מעדיפה להישאר – תשני את סביבת העבודה שלך ואת ההתייחסות שלך. תבקשי קידום, תפעלי לכך שתקבלי יחס נעים ומכבד.

בן או בת הזוג מעצבנים אותך? טפלי בכך. במקום להרגיש חוסר אונים ולבכות. ושוב – תחליטי עם עצמך האם את מעדיפה להישאר או לעזוב. אם את בוחרת להישאר – תשני את המצב לטובה. תקיימו שיחות, ותמצאו את הדרך לשיפור היחסים. או שתמצאי מאהב… תחשבי איך את יכולה לשפר את הרגשתך בתוך הקשר. ואם החלטת לעזוב – פעלי לכך. תפעלי בכיוון.

עברת פרידה קשה? נכון. זה ממש לא נעים להיפרד, בלשון המעטה. פעמים רבות לוקח זמן להתגבר על פרידה. צפים געגועים עזים, כעסים, תחושה של פספוס לעיתים, האשמה עצמית, קנאה ועוד. אבל כמובן שעל כל אלה ניתן להתגבר, ויפה שעה אחת קודם.

את מרגישה בדידות? מצאי לך חברות חדשות…כן, גם בגיל ארבעים וחמישים ניתן למצוא חברות חדשות.

בקיצור, הבנת את העניין. רחמים עצמיים ממכרים, ושווה להיגמל מהם כמה שיותר מהר.

מהם האמצעים האפקטיביים להיגמל מרחמים עצמיים?

טיפול – דרך נפלאה היא טיפול. ללכת למטפלת או למטפל נפלאים. זה יכול להיות כמובן גם פסיכולוג. בקיצור – להיעזר בבעל מקצוע – שיסייע לנו לשפר את הביטחון העצמי,להבין לעומק מדוע הגענו למצב הזה ואיך ניתן לצאת ממנו, לסייע לך להאמין בעצמך ולהאיר לך את הדרך בפרוז'קטור כדי שתפנימי שקיים עתיד טוב יותר עבורך.

תודה תודה תודה – דרך נוספת היא לומר מאה פעמים ביום "תודה תודה תודה". זוהי שיטת ה- "ואפונופונו", שבמרכזה עומדים 4 משפטים:

אני אוהבת אותך, אני מצטערת, תודה תודה תודה, סליחה. את המשפטים או חלקם אומרים פעמים רבות, והם מסייעים ל-ניקוי זכרונות ולריפוי גופני ורגשי.

בנוסף, ידוע שאמירת תודה ותחושה של תודה על הקיים – ממגנטים לחיים דברים טובים, ומוסיפים לתחושה של שימחה. אני ממליצה לך גם לקנות לך "מחברת תודה" (זו יכולה להיות מחברת רגילה שבה תכתבי כותרת, או מחברת צבעונית עם איור יפה), שבה תכתבי כל יום תודה על כל מיני דברים שעשית או קרו לך, כולל דברים פשוטים, לדוגמא:

  1. תודה על הנסקפה בבוקר
  2. תודה על השיחה הנעימה שהייתה לי היום עם חברה
  3. תודה על האוכל הטעים
  4. תודה על השיר היפה ששמעתי ברדיו…

חברות טובות – לפעמים כשאני במצב רוח לא טוב, אני מתקשרת לחברות וטוחנת להן את השכל, ומקבלת מהן עידוד. ולפעמים קורה לי בדיוק ההיפך – אני רוצה שקט, להתכנס בתוך עצמי. תבחרי את הדרך שעושה לך טוב.

הליכות בחוץ – להזיז את הגוף – כולם יודעים שהליכות וספורט משפרים את מצב הרוח. חוץ מזה, כשאת הולכת בחוץ, וזה מנסיון אישי, מגיעות תובנות. התובנות החשובות מגיעות בדרך כלל כאשר ראשך מרוקן ממחשבות. משהו שעשיתי כשהיה לי מצב רוח לא כל כך טוב וחוסר וודאות – במהלך הליכה דיברתי לעצמי. ממש עשיתי דיאלוג, כאילו מישהו מדבר איתי. שאלתי שאלות, והגיעו תשובות. ולא ייאמן, אבל התשובות היו מדוייקות.

אוכל – ישנם מאכלים שמשפרים את מצב הרוח, כמו שוקולד ובייחוד שוקולד מריר, שיש בו אחוז גבוה של קקאו. אבל חשוב לשמור על תזונה בריאה. לא להיגרר לטחינה אינסופית של פחמימות, אלא לאכול הרבה ירקות ופירות.

מוסיקה שמחה – כאשר מצב הרוח אינו טוב, רצוי להקשיב למוסיקה שמחה. כדי לשפר את מצב הרוח. אם נקשיב לשירי דיכאון, זה יוריד אותנו עוד יותר למטה.

רשימה – תעשי לך רשימה של מה שאת רוצה. למשל, אם עברת פרידה לא נעימה ואת מתגעגעת לבן או בת הזוג ורוצה זוגיות – תרשמי לעצמך: "יש לי זוגיות נפלאה עם גבר מקסים ש…."

תפרטי בדיוק את תכונות האופי והמראה החשובים לך, תעצמי עיניים ותרגישי שאת מקבלת. זה עובד!! לוקח זמן אך זה עובד.

כך בכל תחום שאת רוצה לשפר את הקיים.

סדנאות, ספרים – באופן אישי אני אוהבת לקרוא ספרים הקשורים לפיתוח המודעות ולמשיכת שפע לחיים, ונהנית מסדנאות במגוון נושאים. בכל אחד מהם אני מוצאת טיפים והמלצות שיכולים לסייע לי.

יש דרכים רבות שאת יכולה להסתייע בהן כדי לצאת מהמצב של רחמים עצמיים, ובמקומם תוכלי לפנות לדרך חדשה וטובה יותר והרגשתך תשתפר.

את מוזמנת להשתמש בדרכים כאן, או בכל דרך אחרת. העיקר שתביני שיש דרך אחרת מזו שאת נמצאת בה כעת. דרך טובה שתגרום לך לחייך.

אני מאחלת לך המון בהצלחה.

חגית רימון

hrimon@gmail.com

 

 

השאירו תגובה

^ TOP