"איך לא למות" – רב מכר אמריקאי של המומחה לתזונה ובריאות ד"ר מייקל גרגר: "גלו את המזונות המוכחים מדעית למניעה ולטיפול במחלות"

נוגדי חמצון על קצה המזלג – קטע מהספר החדש

הקטגוריה התזונתית שמכילה בממוצע את נוגדי החמצון הרבים ביותר היא עשבי תיבול ותבלינים.

נניח שהכנתם קערה בריאה של פסטה מחיטה מלאה עם רוטב מרינרה. יחד, השפעת נוגדי החמצון שבמנה יכולה להגיע ל- 80 יחידות (כ- 20 יחידות מהפסטה ו- 60 מהרוטב). אם תוסיפו לה חופן של פרחי ברוקולי מאודים, תקבלו מנה טעימה בת 150 יחידות. לא רע. כעת, בזקו עליה כפית אחת של אורגנו מיובל או מיורן, התאום המתוק והעדין יותר של האורגנו. תוספת זו בלבד עשויה להכפיל את ההשפעה נוגדת החמצון של הארוחה ולהעלות את רמתה ליותר מ- 300 יחידות

רוצים לאכול קערה של דייסת שיבולת שועל לארוחת הבוקר? אם תוסיפו לה חצי כפית קינמון, תגדילו את ההשפעה נוגדת החמצון של הארוחה שלכם מ- 20 ל- 120 יחידות. ואם אתם יכולים לעמוד בטעם, הוספת קורט ציפורן יכולה להגדיל את השפעתה ל- 160.

ארוחות מן הצומח נוטות להיות עשירות בנוגדי חמצון, אך הוספת תבלינים או עשבי תיבול תהפוך אותן לבריאות אף יותר.

how

הוצאת פוקוס מוציאה לאור בעברית את ספרו החדש והמצליח של הרופא האמריקאי ד"ר מייקל גרגר. הספר כתוב בצורה קלילה ומלווה בהומור, כולל המלצות תזונתיות מפורטות למניעה ולטיפול בגורמי התמותה המובילים בעולם, מתייחס למחקרים חדשים ומעניק עצות מעשיות לריפוי.

how

הרפואה הקונבנציונלית ניצבת חסרת אונים מול טיפול וריפוי של מחלות כרוניות רבות. בארה"ב מתים מדי שנה 16 מיליון איש כתוצאה ממחלות כאלה. ד"ר מייקל גרגר (M.D.) בחן במשך שנים את הגורמים המרכזיים לתמותה מוקדמת בעולם המערבי והגיע למסקנה כי אפשר למנוע מקרי מוות רבים באמצעות שינויים בתזונה ומעבר לאורח חיים בריא. מחקרים מוכיחים כי מוות בעולם המערבי נגרם בעיקר ממחלות שמקורן בתזונה לקויה.

הספר "איך לא למות" מחולק ל-15 פרקים, אשר כל אחד מהם מתמקד באחד מ-15 גורמי התמותה המובילים: מחלות לב, מחלות ריאה, ניוון מוח, סרטן במערכת העיכול, זיהומים, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות כבד, סרטן הדם, מחלת כליות, סרטן השד, דיכאון אובדני, סרטן הערמונית, מחלת פרקינסון וגורמי תמותה שהם תוצאה של טעויות רופאים. כל פרק מציג ממצאי מחקר אחרונים על טיפולים, כולל המלצות לתזונה נכונה ורשימת מזונות שמומלץ לאכול בכל יום, בוחן את הקשר בין תזונה מערבית להתפתחות אותה מחלה ומציע תוכנית למניעה ולטיפול במחלה. בכל אחד מהפרקים מנפץ ד"ר גרגר מיתוסים רבים ומפתיע בעבודות חדשות, כמו לדוגמא:

  • תה היביסקוס עוזר במקרים של יתר לחץ דם, יותר מתרופות וללא תופעות לוואי
  • צריכת סויה אינה מזיקה לחולות בסרטן השד, ואף מסייעת לגוף להתמודד עם המחלה.
  • לחולים במחלות לב מומלץ לעבור לתזונה המבוססת על מזון צמחי מלא, שהוכחה כיעילה לא רק במניעת מחלות לב, אלא גם בריפוי.
  • אם יש במשפחה שלכם מקרים של סרטן הערמונית, מומלץ לא לצרוך חלב ולהוסיף זרעי פשתן לתפריט היומי.

הנה קטע מהספר, בנושא לחץ דם וסכרת

"ואם אתם כבר סובלים מיתר לחץ דם, בדומה ל- 78 מליון אמריקאים? איך תוכלו להוריד אותו?

איגוד הלב האמריקאי, הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה והמרכז לבקרת מחלות ממליצים למטופלים לנסות קודם לערוך שינויים בתזונה ובאורח החיים, כמו ירידה במשקל, הגבלת הצריכה של נתרן ואלכוהול, פעילות גופנית רבה יותר ואכילת תפריט בריא יותר.

אם שינויים אלה אינם מניבים תוצאות, המטופל נשלח אל בית המרקחת. התרופה הראשונה שהוא יקבל היא תרופה משתנת, ולפני שהוא יספיק להגיד "קוקטייל תרופתי", התרופות ילכו ויצטברו על שולחנו, עד שלחץ הדם שלו ירד. אוב האנשים הסובלים מיתר לחץ דם מטופלים בסופו של דבר ב- 3 תרופות שונות… למרות הכל, התרופות אינן מטפלות בגורם האמיתי לבעיה. לחץ דם אינו נגרם מחסר בתרופות, אלא בגלל התזונה ואורח החיים שלנו.

אנחנו עדים לירידה הדרגתית ביתר לחץ דם ככל שהתפריט מכיל יותר מזונות מן הצומח…

כאשר המדענים בדקו את הקשר בין סוכרת ומשקל גוף, הם גילו שיפור מתקדם זהה ככה שכמות המזונות הצמחיים בתפריט עלתה וכמות המזונות מן החי ירדה. לאנשים שאכלו תפריט צמחי היה סיכון קטן בלבד לפתח סכרת, גם אחרי שקלול משתנים כמו ירידה במשקל אבל מה לגבי יחץ דם? בממוצע אנשים שאכלו תזונה צמחית לחלוטין שוקלים כ- 15 ק"ג פחות מאנשים שאוכלים תפריט קונבנציונאלי…"

 

עריכה מדעית: אופיר פוגל, נטורופת

מחיר: 89
להשיג בכל חנויות הספרים בארץ ובהוצאת פוקוס בטלפון: 1-700-700-212

 

השאירו תגובה

^ TOP