בית ספר אינטרנטי חדש להורות עבור הורים לפעוטות ובגילאים נמוכים וחנות אינטרנטית עם ליין חדש של מוצרים ייחודיים ליולדת ולתינוק - אתר אישה - אתר נשים

בית ספר אינטרנטי חדש להורות עבור הורים לפעוטות ובגילאים נמוכים וחנות אינטרנטית עם ליין חדש של מוצרים ייחודיים ליולדת ולתינוק

מעיין אטיה, מנחת הורים ויועצת שינה, פתחה בית ספר אינטרנטי להורות עבור הורים לפעוטות ובגילאים נמוכים וגם חנות אינטרנטית עם ליין חדש של מוצרים ייחודיים ליולדת ולתינוק. היא אף מגלה כי כאם טרייה סבלה מהתפרצויות זעם ובכי, שלעתים גרמו לה לתחושות תסכול וחוסר אונים.

אתר חדש להורים לפעוטות

מעיין אטיה, מנחת הורים ויועצת שינה, משיקה בימים אלו בית ספר אינטרנטי להורות עבור הורים לפעוטות ובגילאים נמוכים וחנות אינטרנטית עם ליין חדש של מוצרים ייחודיים ליולדת ולתינוק. הרעיון להקמת בית ספר אינטרנטי להורות נולד במוחה של מעיין במהלך תקופת הקורונה.

היא עבדה במשך 20 שנה עם ילדים בגיל הרך, ובמהלך השנים למדה רבות על הילדים וגם על ההתמודדות של ההורים עם ההורות, "וכשהבנתי שאני רוצה לעשות שינוי ולצמוח היה לי טבעי לצמוח מהרקע שממנו הגעתי". היא בעלת תואר ראשון לחינוך לגיל הרך עם התמחות בחינוך מיוחד, למדה את תחום ההורות במהלך עבודתה כגננת מוסמכת לגיל הרך, וגם למדה הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר והדרכת הורים פרטנית וייעוץ שינה במכללת הבית למקצועות הורות.

מעיין: "המוטו שלי הוא להנגיש להורים את הנושאים הבוערים בהורות עבור הורים רבים הזקוקים להדרכה, אך יש להם מחסום לבקש עזרה. הפנייה האישית גורמת להם לתחושת חוסר נוחות בכך שהם בעצם מודים שקיימת אצלם בעיה. ניתן לרכוש קורס בעזרת לינק פרטי שמקבל הרוכש, שיכול לצפות בקורס בזמנו החופשי וכמה פעמים שירצה וגם מקבל ממני חצי שעה של ייעוץ טלפוני".

בימים אלו היא משיקה גם חנות אינטרנטית עם ליין חדש של מוצרים ייחודיים ליולדת ולתינוק, הכולל, מעבר לספרוני ההדרכה להורים, מגן ראש בצורת צמה קלועה עם מילוי של ספוג מלא – במקום חתיכות ספוג או קלקר העלולים לסכן את התינוק, אוברולים לתינוק עם ציטוטים הומוריסטיים כמו: 'היום ב-2 בלילה מסיבה אצלי בחדר – תביא בקבוק' או 'השתחררתי – 9 חודשים', מצעים, בובות נעימות כחפץ מעבר, מוצרים מבמבוק אורגני מגבות ועוד.

מעיין: "אני שמחה על כך שאני מצליחה לגעת בכל התחומים של מוצרים לתינוקות, הדרכת הורים וייעוץ שינה– אני מקיימת פגישה פרונטלית עם ההורים ובעקבותיה מכינה להם תוכנית עבודה ואף מלווה אותם  ליווי יומיומי לאורך כל התהליך. כל לילה קורה משהו מסוים שההורים צריכים ללמוד ממנו ולדעת כיצד לפעול בלילה הבא, ולכן חשוב הליווי היומיומי. גם בנושא זה הכנתי קורס אינטרנטי עבור הורים שידם אינה משגת לליווי האישי שלי".

האם בעקבות הקורונה את מטפלת בנושאים חדשים בתחום ההורות?
"כיום הורים פחות מהססים לבקש עזרה וסף הייאוש גדול יותר מבעבר. מנגד, יש דברים חיוביים כמו: הרבה הורים שאומרים שגילו מחדש את ילדיהם, ומצד שני גם גילוי מחדש מעורר התמודדות עם קשיים שלא תמיד יש להורה כלים להתמודד איתם".

מעיין, 48, נשואה עם שתי בנות מתבגרות, מגלה כי "כאם טרייה סבלתי מהתפרצויות זעם ובכי, שלעתים גרמו לי לתחושות תסכול וחוסר אונים. כיום אני יודעת להצביע על הסיבה לתחושות אלו: 'מרד גיל שנתיים' המתרחש מגיל שנתיים ועד גיל ארבע. הורים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם מרד זה, שנחשב לחלק מההתפתחות התקינה של כל ילד ומאוד משמעותי בעיצוב האישיות והביטחון העצמי שלו. אם כהורים נגיב פעם בכעס ופעם בהבנה, ניצור בלבול אצל הילד, שעלול להיווצר חוסר אמון ופגיעה בביטחון העצמי שלו. לכן חשוב לדעת שתגובותינו כהורים במקרים כאלה צריכות להיות של הבנה והכלה – ובעיקר עקביות".

אחת הטעויות הנפוצות בתחום ההורות בהן נתקלת מעיין היא הורים המעוניינים להציב גבולות ומשתמשים בכעס, "ואחר כך שואלים למה הילד עדיין לא מקשיב להם" – למרות שהם כועסים עליו. אני עונה להם שמטרת הילד היא לזכות בתשומת לב, ולכן מבחינתו ברגע שכועסים עליו הוא השיג את המטרה. לכן הילד ימשיך באותה הפעולה הגורמת להורה לכעוס. הוא עושה ניסוי, מזהה תגובה וממשיך בדרכו. הרעיון הוא להגיב באופן מונוטוני, ללא רגש אך עקבי, ותמיד אותה התגובה".

בעיה שכיחה נוספת היא בעיות שינה של תינוקות ופעוטות. לדבריה, פעמים רבות ההורים מאשימים בכך תירוצים רבים כמו: צמיחת שיניים, כניסה לגן חדש, ועוד, ובכך למעשה 'מכבים' את רגשי האשם ויחד עם זאת מקבעים הרגלים שקשה לתקן בהמשך. בעיה שכיחה נוספת היא שהורים רבים מגיעים לייעוץ שינה כי הם עייפים. "אני מבינה את העייפות המוצדקת שלהם, אך הם צריכים לזכור שהטיפול והעזרה הם עבור הילד ולא עבורם ולהבין ששינה איכותית היא הבסיס להתפתחות תקינה – לא פחות מאוכל או מים ואף מעבר לכך. פעמים רבות אני פוגשת הורה מודאג שיש לתינוק שלו קשיים באכילה, ואחרי שיחה מקצועית מתברר שהבעיה היא חוסר שעות שינה כי התינוק פשוט עייף".

בעיה נפוצה נוספת היא פחד נטישה של הילד, שמתחיל בגיל ארבעה חודשים ונמשך עד אחרי גיל שנה. מעיין מסבירה כי הורים רבים אינם מבינים שבכי הוא למעשה התקשורת הראשונה והדרך היחידה בה התינוק יכול להביע את עצמו. "באמצעות הבכי הוא לומד לקבל מה שהוא צריך, ואז הוא משתמש בזה לרצונותיו ולא לצרכיו. תינוק נצמד לאימו וזה טבעי. יש אימהות שיוותרו על מקלחת, רק כדי לא לתת את התינוק לדמות קרובה אחרת כמו אבא או סבתא, מחשש שהתינוק יבכה. צריך לקחת בחשבון שתינוק צריך לבכות כי זו מערכת שחייבת להתפתח אצלו. יש לנו נטייה לרצות את התינוק, בעיקר כשהוא בוכה, אבל כך אנו מלמדים אותו שהבכי משיג הכל – רק בגלל הפחד שלנו להתמודד עם הבכי. הטעות נובעת מהרצון שלנו להגן על התינוק ולמנוע ממנו לבכות. אם נצליח לעשות סוויץ' במוח ולהבין שיש בכי שמטרתו להפעיל אותנו, יהיה לנו הרבה יותר קל להתנהל מול התינוק".

מעיין ממליצה לכל הורה ללמוד כל הזמן, להתייעץ ולשפר. "הורות זאת למידה בלתי פוסקת, כשהגיל הצעיר הוא קריטי בעיצוב האישיות לבניית אמון, ביטחון ומערכת יחסים נכונה. בניית מערכת היחסים ואמון עם ההורים כמעט בלתי אפשריים בגיל הנעורים. כשבנותיי התקרבו לגיל ההתבגרות, למדתי על גיל זה בשבילי וככל שבניתי מערכת יחסים נפלאה, בלימודים 'נפלו לי האסימונים' ולמדתי כיצד לפעול נכון וכך פעלתי".

בימים אלו היא עסוקה בפתיחת בית ספר אינטרנטי להורות, וכמובן ממשיכה להרחיב את ליין המוצרים שלה ליולדת ולתינוק. "אני שמחה על כך שאני מצליחה לגעת בכל התחומים של מוצרים לתינוקות, הדרכת הורים וייעוץ שינה – אני מקיימת פגישה פרונטלית עם ההורים ובעקבותיה מכינה להם תוכנית עבודה ואף מלווה אותם  ליווי יומיומי לאורך כל התהליך. כל לילה קורה משהו מסוים שההורים צריכים ללמוד ממנו ולדעת כיצד לפעול בלילה הבא, ולכן חשוב הליווי היומיומי. גם בנושא זה הכנתי קורס אינטרנטי עבור הורים שידם אינה משגת לליווי האישי שלי", היא אומרת עם חיוך
מסופק.

לדבריה, למרות ש"הטיפול" הוא בהקניית הרגלים אצל ילדים או התנהלות מול סיטואציות המתרחשות מול הילדים, מי שעובר את התהליך בסופו של דבר הם ההורים.
"התהליך הוא בעיקר תהליך רגשי, כשאני מביאה את ההורים לתובנות ולמודעות שבעקבותיהן הם יכולים לעשות סוויץ' בראש וכך ההתנהלות מול אותם הקניית הרגלים או מול הסיטואציות בהורות יהיו קלות יותר. אני לא מכתיבה להורים מה צריך לעשות, אלא גורמת להם לשתף ברגשות ובקשיים שלהם ומכוונת אותם למה כדאי לעשות את הדברים כפי שהסברתי. אני מסבירה להם את החשיבות לשיתוף בתחושותיהם, כי אחרת התהליך לא יצליח עד הסוף. אני תמיד מקשיבה ומתייחסת למה הם היו רגילים לעשות ומה קשה או יותר קל להם בתהליך. אם לא יהיה שיתוף מצידם או אם אני אכתיב להם מה צריך לעשות, לא תהיה כל הצלחה בתהליך. בכל פגישה ראשונה אני מדגישה שהתהליך הוא של ההורים כי בהחלט מדובר פה בתהליך רגשי, עם הרבה דו-שיח ושיתוף".

לבית הספר להורות שבו ישנן הדרכות להורים:  https://maayan-hahorut.co.il/shop/
לחנות האינטרנטית של מעיין : https://maayan-hahorut.co.il/shop/

 

השאירו תגובה

^ TOP