כך מכינים גרנולה בקלי קלות – טעים ובריא

גרנולה היא מאכל בריא, טעים ומזין, וטוב להרגיל את הילדים לאכול אותו.

מאת: חגית רימון

עיפ"י ויקיפדיה, שיבולת-שועל תרבותית (להלן: שיבולת שועל) היא דגן המגודל בשביל זרעיו, הנאכלים בין היתר כדייסה ומשמשים גם כמספוא לחיות משק כסוסים ופרות. במין זה נעשה גם שימוש כרכיב במזון כלבים ובמזון לתרנגולות. ניתן גם להשתמש בשיבולת שועל על העור כדי לשמור על לחות העור, ולסיוע לריפוי פצעים ודלקות. מין זה הוא אחד מתשעה מהסוג שיבולת שועל הגדלים בישראל.

צריכה של שיבולת שועל מומלצת על ידי ארגון הלב האמריקאי, בשל יכולתה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול בדם, בנוסף שיבולת שועל מסייעת למניעת סוכרת וכן מפחיתה בסיכוי ללקות במספר סוגי סרטן ובעיקר, סרטן המעי הגס. עוד ידועה שיבולת השועל כי טובה להזנת העור.

בשיבולת שועל לא קיים החלבון גלוטן ולכן היא בטוחה למאכל לחולי כרסת. עם זאת, חלק ניכר מהשיבולת הנמכרת לצרכנים מכילה חשש להימצאות גלוטן בה משתי סיבות – גידול בסמוך לשדה חיטה או דגן אחר המכיל גלוטן כך שייתכן מעבר זרעים לשדה שיבולת השועל או עיבוד באותו מפעל עם דגן המכיל גלוטן. בנוסף, לכ-15% מבין חולי הכרסת ישנה גם רגישות לחלבון אבנין המהווה את המרכיב העיקרי בחלבון שיבולת השועל.

גרנולה עשויה ברובה משיבולת שועל, והיא נמכרת במרכולים. פעמים רבות היא מכינה הרבה סוכר ורכיבים שאינם טבעיים.

הנה סרטון קצר שצילמתי – הכנת גרנולה ביתית מרכיבים טבעיים! מאוד פשוט! בריא וטעים, ושווה להרגיל את הילדים ואת בני המשפחה לאכול שיבולת שועל. 

 

Leave a Comment

^ TOP