על ספירולינה כבר שמעת? ומתכון לשייק בריא

מאת: דפנה קאן- נופרבר – דיאטנית קלינית בסטודיו C

spi

היא שייכת למשפחה מכובדת של "מזונות על" SUPERFOODS . היא מכילה את כל רכיבי התזונה הדרושים לקיומנו. כמות המינרלים, הוויטמינים, האנטיאוקסידנטים והאנזימים  שהיא מכילה, גדולה פי מאות מאשר במזון רגיל.

מה זה הפלא הזה ולמי הוא נועד?

 הספירולינה היא אצה מיקרוסקופית שגדלה בטבע באגמים ובנהרות של מים מתוקים ובסביבה בסיסית. צורתה כגדילים ספירליים מיקרוסקופיים, ומכאן שמה.

סוג זה של אצות, קימות על פני כדור הארץ מאז תחילתם של החיים. מדובר באצות כחולות ירוקות במגוון של כ- 35 זנים שונים של האצה. הספירולינה נכנסת לרשימה מכובדת של "מזונות על" SUPERFOODS  מה שאומר שהן מכילות את כל רכיבי התזונה הדרושים לנו ושערכה התזונתי גבוהה  במיוחד. פרוש הדבר שכמות המינרלים, הוויטמינים , האנטיאוקסידנטים והאנזימים  שהיא מכילה, הם בכמות גדולה פי מאות מאשר במזון רגיל.

 בסיס שרשרת המזון               

האצות והפלנקטון ממירים באמצעות פוטוסינתזה את אור השמש לחלבון, חומצות שומן פחמימות ושאר רכיבי המזון. אצות הספירולינה חזקות ושורדות. סוגים מסוימים שלהן שורדים במצב תרדמה, אפילו שהמים מתאדים והן מסוגלות להתייבש על סלעים שחומם מגיע עד 70 מעלות צלזיוס. בזכות עמידותן של האצות לחום הן שומרות על המרכיבים התזונתיים שלהן אפילו כשהן נחשפות לטמפרטורות גבוהות בזמן הובלה ועיבוד.

בימינו תעשיית המזון מלאה במזונות מעובדים והגידולים מהונדסים, מרוססים ומלאים בחומרים לא טבעיים. אך טבעי שיותר ויותר אנשים מחפשים לעצמם תזונה נקיה מכימיקלים, מחומרי הדברה רדיואקטיביים ועוד רעות אחרות.

הביקוש למזונות הנמצאים בראשית שרשרת המזון היא הגיונית משום שזה מבטיח מזון נקי וטהור מרעלים.

 טובה מאוד לבריאות

הספירולינה היא מקור מושלם לחלבון, החלבון הוא חלבון מלא ונספג בצורה טובה מאד. הברזל בספירולינה זהה לכמות הברזל בבשר אדום.

הכלורופיל הפיגמנט הירוק שנמצא בה ממקם אותה כ"אלופה בניקויים" . היא מסייעת בצורה מעולה בניקוי הדם הכבד ומערכת העיכול.

הפיגמנט הכחול עוזר ביצור עוד תאי גזע מהם מתפתחים תאי הדם האדומים וגם תאי דם לבנים- כך שגם המערכת החיסונית של הגוף מתחזקת.

נוגדי החמצון– המצויים בכמות רבה, נועדו להגן עליה מפני הקרינה החזקה בתחילת ההיסטוריה של כדור הארץ. נוגדי חמצון אלא עומדים עכשיו לרשות תאי הגוף. ( נסו לבחון מה קורה לשייק תפוח לעומת שייק תפוח שהוסיפו לו ספירולינה . הראשון ישחיר במהירות לעומת השני שיישאר ירוק ורענן).

היא מכילה סידן, אבץ, מגנזיום, ויטמינים מקבוצת הB–  .

חומצת גמא-לינולאית – עוזרת במצבי דלקת ומעניקה מראה זוהר וחזק לעור ולשיער.  מאזנת את המערכת ההורמונלית וערכה הקלורי זניח.

כל אלה ועוד רכיבים רבים נוספים שחלקם טרם זוהו או נחקרו עובדים בסינרגיה מושלמת ומעניקים תחושת חיוניות, ערנות, מעלים את רמת האנרגיה ומאזנים את הסינרגיה בעבודה של הגוף כולו.

מסתבר שכאשר הגוף מקבל מזון איכותי, מזין ועשיר, הוא מסתפק בכמויות מזון קטנות יותר, מזונות "ריקים" שאין בהם ערכים תזונתיים, נדחקים החוצה מהתפריט, הרצון למתוק יורד ואנו יכולים לרדת במשקל ביתר קלות ולהימנע ממחלות כרוניות שונות.

 המלצות

 את הספירולינה אפשר להשיג כתוסף בקפסולות, באבקה או כקוביות קפואות. את כל אלו אפשר להוסיף לשייק פרות וירקות. למי שעדיין לא התחיל להכין שייקים בבית מומלץ לצרוך את הקפסולות. המינון המומלץ הוא בין 2-6 קפסולות ביום בהתאם למצב האישי, האם זאת תחזוקה לגוף או טיפול?! בגלל נוכחות של ויטמין K בספירולינה לאנשים הנוטלים תרופות מדללות דם מומלץ להימנע או להיוועץ ברופא. האצה כאמור היא אצת מים מתוקים ולכן אינה מכילה יוד. הסובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס יכולים להשתמש באצה בביטחון.

הכנת שייק זהו דבר פשוט ביותר כל שנדרש זה בלנדר ביתי.

מתכון לשיק ירוק מרענן

חצי כוס עלים ירוקים: עליי בייבי, קייל, תרד, סלרי.

תפוח או אגס

תמר להמתקה

כפית טחינה גולמית

כפית אבקת ספירולינה או 2 קפסולות

כוס מים

לחיצה על כפתור הבלנדר ולערבוב.

תרגישו חופשי לשנות לצבע וגוון לפי טעמם האישי.

לבריאות!

בואי לפסטיבל אישה – סופשבוע מופלא לנשים 8-9 במאי בפולג  

 

השאירו תגובה

^ TOP